dimecres, 14 d’octubre del 2020

PARET DE CATALUNYA. Via DU REGARD.

13/10/20. La via "du Regard"és una via oberta amb la finalitat de fer un reconeixament de la zona, pels Francesos Louis Audobert i Marc Galy a l'any 1978. L'itinerari va cercant en tot moment la lògica, què ens fara falta, doncs des de la R2 a la R4, el terreny és incert, seguint ressalts, nosaltres hem anat massa a l'esquerra i hem tingut què rectificar.  La via no és deu fer gaire i l'hem trobat força herbosa, però és el què hi ha en aquestes vies d'aventura total. Com a via d'aventura les reunions son optatives i la majoria és farem en arbres. Només trobarem algun pitó perdut. Tot i ser una o la més senzilla, cal recordar què escalem a Montrebei i aquí no és regala res.

Per: Jordi Ceballos, Joan Asín.

Primera ascensió: 1978

Per: Louis Audoubert, Marc Galy.

Equipament: desequipada, algun pitó.

Material: 12 cintes exprés, joc de friends fins el C-4, tascons, bagues per savines.

Dificultat: V+

Orientació: oest

Roca: Calcari

Aproximació: D'Àger agafem la carretera què puja al coll d'Àger i a la mitat agafem la pista què ens porta al Prat d'en Lluís. D'aquí agafem el camí què flanqueja per sota la paret, fins què baixa, en aquest punt hem de grimpar per unes feixes fins a peu de via, dos pitons, PL picat, aquí també comença la via Paul Lalueza.

Descens: De la R8, seguim la carena fins el cim, seguim, fem un sifó a un altre ressalt i després baixem, una gran fita ens indica la baixada amb desgrimpades, fins el Prat d'en Lluís.

El primer llarg comença per un díedre seguit d'una bavaresa, un cop superat el primer ressalt anem en tendència a la dreta direcció a un gran arbre. El segon llarg va per un gran díedre amagat, passem una R amb tres pitons (Paul Lalueza) i seguim a l'esquerra, la via sembla què puja per una llastra. De la R2 a la R4 el terreny és indefinit per grades, herboses, i roca a controlar. De la R4 fem un canvi de reunió al peu d'un díedre herbos. El cinquè llarg puja pel díedre i hem muntat reunió en un arbre als 30m. El sisè llarg comença per una fissura ampla, seguit d'un díedre, després entrem en una canal-xemeneia i muntem la R6 en un arbre. El setè llarg segueix per la canal-xemeneia fins un nínxol. El vuité llarg segueix per una xemeneia vermella amb sortida atlètica amb bones preses i forats per una placa-díedre.

navegant per retornar a la via

arribant a la R4, feixa herbosa

díedre herbós cinquè llarg

setè llarg

vuitè llarg, xemeneia vermella

arribant al cim

Felicitats ! una via d'aventura total, suposo que no encigalar-se deu costar...

Aquest tipus de via és el què té Jaume