dijous, 16 de setembre del 2021

Via MANOLITO MARTÍNEZ. PORTELLA INFERIOR.COLLEGATS.

15/09/21. Aquest dimecres el Josep proposa anar a la Portella inferior de Collegats on el César Hurtado i companyia han obert diversos itineraris. Per accedir a aquestes vies cal creuar el riu per un cable, on és aconsellable portar una politxa (per cable metàl·lic), el Josep en porta tres i podem passar-hi comodament. L'inici ja demana acrobàcia per arribar a peu de via. La roca és calcària compacta, de placas i díedres en el nostre cas. Via equipada però on cal escalar amb grau "apretat" què cal digerir poc a poc. El sol triga a entrar però avui ens a escalfat de valent.....

Per: Josep Estruch, Antonio Gómez, Joan Asín.

Primera ascensió: 2017.
Per: César, Marc, Sergio, Ll Boada, Crispín.
Equipament: Totalment equipada amb parabolts.
Material: 17 cintes exprés, semàfor aliens opcional.
Dificultat: 6a. V+/A0 obligat.
Orientació: sud-oest
Roca. Calcari.

Aproximació: Hem d'aparcar al mateix lloc per anar al Circ de Pessó. Pugem uns metres per la carretera direcció Sort, fins a un gran bloc (del Coto), creuem la carretera i baixem per una antiga pista fins el riu on trobem un cable per creuar-lo. Un cop a l'altre vessant seguim un corriol fins a peu de via, uns 30 minuts.

Descens: De la R6 hem de desgrimpar per una canal fins a una feixa, trobarem alguna fita per la feixa, què ens porten a un collet on trobarem una instal·lació de ràpel, podem baixar en dos ràpels curts o en un de 60m. Seguim baixant per una canal fins a trobar el camí d'aproximació, trobarem dos trams amb corda fixa.

Primer llarg, comença per un ressalt on hem posat un Totem groc, per accedir a la placa amb un tram tècnic a l'ini ,després és deixa fer millor fins el darrer tram on tornen a trobar uns passatges fins.

Segon llarg, segueix un marcat díedre amb algun passatge herbós.

Tercer llarg, sortida per placa compacta (V+/A0) anem a l'esquerra i seguim per un altre díedre fins queda barrat per un bloc, passatge  atlètic i després de xapar un parabolt hem de flanquejar a l'esquerra a buscar la R3.

Quart llarg, de placa amb dos ressalts de bon fer.

Cinquè llarg, inici per placa compacta on cal buscar el passatge 6a (diuen) en el nostre cas V+/A0, després segueix la placa tècnica però és va deixant fer millor, al darrer tram la dificulta baixa fins arribar a la R5, aquest llarg és de 45/50m.

Sisè llarg, pugem per placa ajaguda i al segon parabolt hem d'anar a la dreta a buscar la R6, llarg curt.

R5 i sisè llarg

FOTOCORDADA. HIDRATACIÓ

Les Alhambres us van hidratat be ! entre el sol i el grau apretat us les heu guanyat enhorabona.

Si Jaume, vam repetir.....què bé passen després d'escalar.