divendres, 26 de novembre del 2021

Vies: ESCALADORS BUCÒLICS i BONA FEINA. CINGLERA DELS ESQUEIS. SANTUARI DE CORBERA.ESPINALBET

26/11/21. Després d'uns dies al Camp Base degut al mal temps, aquest divendres sembla què la farà bo. Quedem amb la Isabel al Bruc i el matí està amb ressaca, fred i tapat...al final ens decidim per anar al Santuari de Corbera (Berguedà), Cingleres dels Esqueis. La boira està baixar i no les tenim totes, quan pugem cap a Rasos ens retrobem amb el sol.

En aquesta Cinglera el Francesc Panyella i el Joan Baraldés, han equipat varies vies. Com a primera visita a la zona, en el meu cas, fem les dues primeres vies obertes, Escaladors Bucòlics i Bona Feina, què la Isabel ja ha fet.

Les vies estant totalment equipades, tot i què podem afegir-hi friends i tascons si volem, nosaltres hem passat amb el què hi ha. Roca de bon calcari què em recorda al Pic del Martell (Garraf). El racó és molt agradable i avui amanit amb restes d'una nevada, tocs d'hivern. En les dues vies és van trobant ressalts més verticals on cal cercar la posició per encertar el passatge.

Comencem per Escaladors Bucòlics un primer llarg mantingut per placa, seguit per un segon llarg amb un inici interessant en bavaresa seguit d'un ressalt, després seguim per terreny més fàcil fins a un ressalt final per arribar a la R2 des d'on rapelem. La via Bona feina comença a l'esquerra per un díedre-canal, amb dos ressalts fins a la R1, el segon llarg segueix un esperó fins a la R2, nosaltres no l'hem fet i hem seguit per un altre ressalt amb passatges tècnic per arribar a la R2 de la via Escaladors Bucòlics, des d'on tornem a rapelar. Un bon racó per a tenir en compte, llàstima què les vies siguin curtes.

Per: Isabel Notivoli, Joan Asín.

Vies obertes el juny 2019
Per: Francesc Panyella, Joan Baraldés.
Equipament: Totalment equipada amb parabolts.
Material: 10 cintes exprés, algun friend/tascó opcional
Dificultat: V.
Orientació: sud-est.

Aproximació. Des de Berga hem d'agafar la carretera cap a Rasos de Peguera, fins el poble d'Espinalbet, (càmping) agafem una pista cap el Santuari de Corbera, un cop passat podem aparcar-hi. Seguim caminant per la pista uns 400m i ja trobem la Cinglera a l'esquerra, inicials de les vies picades a la roca.

Descens: En ràpel per les vies.

Sembla que fèia fresca Joan ! La zona com dius li falten metres però hi ha una bona colla de vies, et recomano Aresta de Corbera, del Sostre, Arrossada i Joan Francesc. Llàstima que les vies surten de la mateixa carretera, entre setmana potser passa poca gent, però en cap de setmana pot ser un problema...

Jaume, el lloc m'ha agardat més del què pensava, tornarem de ben segur per a fer les altres vies.

J.Aznar ha dit...

Hola Joan, por casualidad no habrás encontrado una cinta express BD con los mosquetones de color morado?, la semana pasada fuí con noveles y debieron dejarla en algún punto de anclaje
Saludos.

No encontramos ninguna cinta lo siento

Joan, vigila si hi tornes, hi ha blocs perillosos a les vies. No fa massa una companya va patir un accident greu al despendre's un gran bloc a l'Escaladors bucòlics... I això que anava de segona!

Gràcies Joan

J.Aznar ha dit...

Totalmente de acuerdo con Jaume, la zona está muy bien lástima que sean dos largos, pero siempre hay la posibilidad de hacer varias vías, el problema de estar practicamente al borde de la pista lo hace peligroso para el tránsito de excursionistas en fin de semana especialmente, con el valor añadido del descenso de las vias en rappel, en nuestro caso tuvimos que esperar a seguir escalando a que pasaran varios grupos de personas, por temor a posibles caidas de piedras.