dimecres, 21 de gener del 2026

INTEGRAL ESPIGOLO. PEDRERA ESQUERRA. FALCONERA. GARRAF.

21/01/26. Avui quedem a Collbató però Montserrat està amb la ressaca d'aquesta darrers dies, força mullada, fem el cafè i veien el panorama decidim provar sort al Garraf. Tot i el dia rúfol, sembla què podrem escalar. Ens decidim per l'Integral espigolo, què el Felip i l'Antonio no han fet.

Ens ha tocat un tímid sol i després els núvols s'han imposat un altre cop.

Per: Felip Linares, Antonio Gómez, Joan Asín.

DADES

Primera ascensió desconeguda

Equipament: totalment equipada.

Material: 8 cintes exprés, semàfor aliens i estrep opcional.

Dificultat: 6a. 5b/A0-Ae obligat.

Orientació: sud.

Roca: Calcari amb algun passatge a controlar (roca de pedrera).

Aproximació evident des del Port del Garraf, la via comença en un gran arbre parabolts vermells.

Descens: Caminant, per l'aresta est (des-grimpant) trobarem un tram amb corda fixa o millor anant cap a l'oest  fins el coll i seguir el camí-pista què baixa a la Pedrera i tornar al Port pel túnel què passa sota les vies del tren.

Primer llarg, pugem directament per l'esperó vertical 5b, un cop superat el primer ressalt, seguim l'esperó fàcil fins a trobar la R1 2 parabolts amb anella. 30m.

Segon llarg, seguim per l'esperó fàcil passant a la dreta d'un arbre i anem en tendència a l'esquerra a buscar un ressalt, per un sinuós díedre seguit de placa on trobem un parabolt i un burí amb una plaqueta de forat petit on cap passar un cordino, podem muntar R si anem amb cordes de 50m. 45m.

Tercer llarg, fem un ressalts i anem per la terrassa passant per la dreta d'un arbre, al darrera i a l'esquerra trobem la R3. 2 parabolts amb anella. 10m.

Quart llarg, placa vertical amb un primer tram de V+, roca a controlar, un cop superat anem a buscar un díedre a l'esquerra què ens porta a la R4. 2 parabolts amb anella. 25m.

Cinquè llarg, flanqueig a l'esquerra i pugem amb diagonal, passatges d'adherència fins al darrer ressalt, tram mantingut amb entrada de 6a (5b/A0) fins el cim R5. 1 parabolt 1 pitó. 25m.
















FOTOCIM

1 comentari:

Jaumegrimp ha dit...

Enhorabona, una clàssica que millora amb els metres, els dos darrers llargs els recordo molt interessants.