diumenge, 18 de gener del 2009

15/01/09, Pic de Coma d’Or 2826m, amb esquis.

Avui el dia surt esplèndid i no fa vent, així que decidim anar al coll de Piumorents i pujar el cim de la Coma d’Or. Es una ascensió clàssica i sense complicacions aparents. Sortim del coll i ens endinsem a la coma d’en Garcia, trobem unes traces hi ha algú davant nostra. Quan arribem al coll, veiem al fons el cim. El vent ha fet de les seves i es veu força ventat. A partir d’ací la neu esta mes dura i es va passant per plaques gelades, a la darrera rampa ens calcem les ganivetes. El cim te la seva gràcia ja que cal fer una petita cresta, amb força ambient. Estem una estoneta dalt el temps acompanya i podem desar les pell sense preses .La vista es magnífica, el Pirineu esta força nevat, com fa anys que no es veia.
A la baixada desprès de les primeres pales arribes a un pla ,nosaltres vam remuntat sense esquis, el turó de l’esquerra del coll per tal de no remar en pujada, neu glaçada i flanqueig. Des de el coll baixem directa per les pales la neu en algun lloc comença ha estar crostosa, el darrer tram el fem en diagonal pel marge esquerra, sentit de baixada, del torrent. Anem a sortir just al coll i aparcament.
Hem estat unes 3h per pujar i una per baixa aproximadament.
Ascensió feta per Joan Carles Mompel i Joan Asín.