dilluns, 14 de setembre del 2009

Magdalena Superior i Inferior

14/09/09 Magdalena superior i inferior

Avui es un dia especial he quedat amb en Manel, fa molts anys que no havíem escalat junts, ell ara esta sortint d’una llarga lesió i torna a barallar-se amb les cordes. Es un d’aquells dies que es més important amb QUI que el QUE. L’idea era anar a fer alguna ascensió tranquil·la, el dia esta una mica ennuvolat la qual cosa ens fa decidir per anar a Gorros. Durant l’aproximació hem anat recordant i repassant 28 anys de la nostra vida.
La primera proposta ha estat LA QUE FALTAVA de la Magdalena inferior, recentment reequipada amb parabolts de color verd.

Via La que Faltava a la Magdalena inferior

ressenya,net

El primer llarg presenta una entrada amb roca polida i una mica relliscosa que a mesura que vas pujant va guanyant amb adherència i presa fins un passatge més vertical per entrar a la reunió.
El segon llarg segueix amb molt bona roca i més vertical.
El tercer llarg més curt on la dificultat baixa una mica ens deixa al cim.
Es una via de placa amb bona presa que cal anar buscant el passatge entre assegurances, no sempre es recte. La dificultat es constant en el IV,IV+, encara que segons et compliquis es pot trobar algun pas de V. Via recomanable.

arribant a la 2ªR

cim

Quan arribem al cim encara ens queden ganes de fer alguna cosa més, en Manel proposa la Acròmion de la Magdalena superior, rapelem i ens anem cap a peu de via.

Via Acròmion a la Magdalena superior

ressenya.net
El primer llarg el fem sense corda, es una rampa de II i III.
El segon llarg surt en franqueig a l’esquerra fins arribar a l’aresta que es presenta vertical i una mica desplomada, el primer pas escup i fem un pas de baga, desprès en A0 fins que ja es pot sortir en lliure.
El tercer llarg va per un esperó a l’esquerra la dificultat baixa però hi ha continuïtat.
El quart llarg també en tendència a l’esquerra fins la canal que es passa seguim per la placa fins el cim.
Via marca Guillem, molts parabolts, encara que el passatge de Ae, pot ser dur si es va amb alguna persona que s’iniciï.

primera reunió

sortint de l'Ae

cim

Curiosament no ens ha plogut, desprès ens assabentem que per Sabadell i Barcelona n’ha caigut una de bona, avui hem tingut sort i quedem per repetir la trobada.

Per Manel Benavent i Joan Asín

Com sempre incansable. Enhorabona als dos. Escolta les fotos estan pitopausiques, vull dir que no es fan grosses.
Salut

Mingo aixos de les fotos es un misteri, tant es fan grosses com no. Records.