dijous, 14 de gener del 2010

CAM NOU BARRIS, via ESTHER

13/01/10, Antoni ja ha tornat de la seva estada anyal a la recerca dels líquens perduts i passar fred per la Terra de Foc. Una trucada el dimarts, preveient que el dimecres faria bo, quedem per d’anar a escalar la tarda del dimecres.

Tot buscant una via curta, prop del cotxe, que estigui equipada i que estigui a la llista de pendents, premem el botó i.......................... La via Esther de CAM NOU BARRIS. Donat el poc temps de llum que tenim es ideal per avui.

A les 15h ens trobem i a les 16h ja estem a peu de via per començar. Trobar el peu de via es una mica complicat degut a la gran quantitat de vies (esportives) que hi ha. La via Esther un cop al peu de la somni de primavera hem de seguir per la canal de la dreta fins el peu del totxo Pinotxo , la via comença per la placa esperó de l’esquerra, els parabolts estan cimentats.

El primer llarg comença amb uns passos finets fins arribar al primer parabolt, desprès es va fent fins un ressalt, un pel desplomat, passatge de V+. Seguim per terreny més fàcil fins a la R1 25m.

El segon llarg es de transició, anem a la dreta es veu un pitó, pintat de vermell, un cop superat seguim per una placa (III) fins un ressalt (IV) que surt a una feixa, R2 15m.

El tercer llarg surt directe per una placa vertical (V), compte amb alguna presa mòbil, un tram més fàcil i entrem a la placa que es va adreçant fins desplomar, aquests passatges estan equipats per passar al gust, nosaltres el fem amb V+, Ae.

El descens amb dos ràpels per la mateixa via.

A les 17:15h estem al cim i a les 18h ja fosquejant, de tornada amb el cotxe a les 18:30h a Barcelona. Queda doncs inaugurada les escalades de tarda del 2010.

Es una via del estil de les veïnes, somni de primavera, tardor i mal pas, ideal quan hi ha poc temps o per combinar varies vies. Cal portar 12 cintes exprés i reunions, estrep útil.

Per Antoni Gómez i Joan Asín

darreres llums

Joan Prunera ha dit...

Felicitats per la via. Quina sort escalar un dia laborable!!! (per a mi)
Nosaltres la vem estar miran un dia però semblave que la roca era molt dolenta.

jaumeplanellpiqueras ha dit...

Bona manera d'aprofitar una tarda!
Com vau veure el tram desplomat, és factible en lliure?

Joan la roca esta be, hi ha encara alguna presa a controlar,es de l'estil de les veïnes.
Jaume el desplom es fort, he llegit en el bloc de xapoutot que parla de 6b i en Lluís Nadal parla de 6a+. La situació dels parabolts convida a l'Ae però.

Enhorabona, ben aprofitada la tarda, malgrat el dia encara no doni massa de si.