dimecres, 20 de juliol del 2011

SENTINELLA, via WAGNER

el Sentinella vigilant la Plantació

19/07/11. A la Plantació hi ha un Sentinella que vigila la munió d'agulles que si hi troben. La seva aresta Brucs sempre ha estat una referència dels escaladors no absenta de polèmica, amb l'esperit d'exposició de les arestes Brucs aquesta via a petit equipaments i desequipaments. Ara no sabem com està però hem vist que a les assegurances son químics, haurem de tornar-hi algun dia.
Feia temps que tenia guardada la via Wagner per una tarda d'estiu. Sí d'estiu ,però aquest any és millor buscar cares Oest a la tarda, doncs a l'ombra acabes passant fresqueta, com nosaltres avui.
Al peu de la via hi ha el nom picat a la roca un espit sense plaqueta ni cargol.
Portem la guia de la Plantació i en Jaume si posa animat un llarg de IV+,V marca, però aviat s'adona que al cinquè cal afegir-li un plus i que cal treballar-ho. R1 20m
El segon llarg surt en flanqueig a la dreta amb uns passos d'equilibri i després seguim a la caça del parabolt (Ae,V+) amb un tram molt vertical, després s'ajeu i per terreny més fàcil arribem a la R2 20m.
El tercer és preciós, per aquest llarg ja val la pena la via. Segueix una placa amb forats i còdols i ben assegurades que ens farà gaudir de valent, cap el final trobem dos ressalts més vertical on cal buscar el passatge i tibar una mica més. R3 35m.
La R3 no està al cim haurem de grimpar uns metres de III per arribar-hi. El descens el fem per la via normal amb un ràpel de 45m.
Remuntem fins el camí de Sant Joan i anem a buscar les escales........quina tranquil·litat quan arribes al Monestir sense  gent, tret d'algun despistat com nosaltres....
Per Jaume Galban i Joan Asín

en Jaume agafa el primer llarg amb ganes

a la R1 i arribant a la R2

al festival del tercer llarg

arribant al cim

dos esperits al cim

Ei Joan,

D'aquesta via n'havia sentit comentaris com el teu, dient que calia apujar una mica el grau de la ressenya i que la 3a tirada és molt potent.

Pel que fa al químic que es veu a la part baixa de l'aresta Brucs, ja fa molts anys que hi és, però em sembla que no n'hi ha cap més.
Per tant no crec que estigui reequipada

Salut i a tibar

Joan si haura d'anar a investigar, la darrera R de l'aresta també hi havia dos químics... aviat vacances

Ei Joan, aquest Juliol cal anar abrigat!! nosaltres també vam passar fred. Enhorabona per la Wagner.

Gràcies Jaume, haurem de anar a les vessants on toqui el sol.....