dimarts, 22 de maig del 2012

TAGHIA 3, PARET DE LES SOURCES, via HERBES BERBERES

22/05/12. Avui en Jaume i Ramón, se'l prenen de descans després de l'escalada d'ahir. Durant l'esmorzar surt la possibilitat d'anar a fer un altre de les vies tranquil·les i aventureres de la paret de les sources que van obrir l'any passat. Finalment ens hi arribem amb l'Hèctor que també està mandrós.
El nom de la via ho diu tot "herbes berberes", a la via trobarem força herba però amb bons passatges de roca que ens deixen una escalada si més no curiosa.
El primer llarg té una entrada molt bona i atlètica amb una roca excel·lent, trobem dos claus de via. La reunió és munta en un arbre però quin hi han tants..Al segon llarg teníem que anar per un díedre on hauríem de trobar un altre pitó, però aquí comencem a dubtar i al final tirem per a on ens assembla..anem pujant amb trams d'escalada atlètica fins a arribar a una gran vira on retrobem de nou el itinerari de la via que va per una canal díedre a l'esquerra, plena d'herba, però que és supera amb escalada exterior i l'herba no molesta. L'Hèctor fa dos llargs seguits, son curts, tornem a trobar algun pitó. Al darrer llarg trobem uns passatges d'adherència difícils per una placa.
A l'endemà van anar-hi el Xavier i l'Esteve i també és van perdre després del primer llarg tirant pel dret per uns desploms en el seu cas.
En resum una via amb aventura garantida on cal anar navegant entre vires i trams verticals buscant el millor camí. Cal portar un joc de friends i tascons, al gust, bagues per savines i 10 bagues exprés.

ressenya de topos Remi Thivel
RESSENYA:
Primera ascensió:27/06/11
Per: Tanja Ramsak i Juve Vrhovec.
Equipament: algun pitó.
Material: 10 bagues exprés, bagues per savines, joc de friends i tascons.
Dificultat obligada: V+.
Informació: Remi Thivel.
passos atlètics del primer llarg

comencem a navegar

l'Hèctor entre herbes
trebalant-se un díedre

a la vira on tornem a la via

al tram més mantingut V+

entrent a la reunió després de la canal díedre

a la placa del darrer llarg

roca i herba una constant a tota la via