diumenge, 26 d’agost del 2012

PICS DEL SEGRE 2843m I PUIGMAL DE LLO 2801m

16/08/12. El Pic de Segre queda minimitzat pel seu veí el Puigmal, amo i senyor de la conrada. El nostre objectiu és pujar al Pic de Segre. Curiosament és un pic molt conegut però poc pujat, avui per exemple, mentre  un centenar de persones anaven cap el Puigmal només unes vuit hem anat al Pic de Segre dos però feien  "l'olla". La baixada l'hem fet pel mateix lloc però pujant l'agradable Puigmal de Llo i baixant pel llom fins a retrobar el camí de pujada.

el Pic de Segre des de la carena
Des de l'estació d'esquí del Puigmal Francesa, seguim la carretera fins a trobar la tanca que barra el pas. Seguim la pista fins a una edificació on la deixem,  agafem un camí que surt a l'esquerra i que va seguint el torrent d'aigua. El camí va seguint el torrent fins els pendents que ens porten al coll del Puigmal de Llo, el darrers metres amb forta pendent . Una cop al coll anem cap a la dreta a buscar la carena, aquí girem a l'esquerra i ja veurem el Pic de Segre al davant, fem un sifó abans d'arribar al cim.
Retornem fins el coll i pugem el Puigmal de LLo. Resseguim la carena cap l'oest i baixem pel llom, trobem alguna fita. Quan ho veiem bé baixem directament pels pendents d'herba a buscar el torrent i camí de tornada.
Per: Montse, Raimon,Vicenç i Joan

itinerari seguit

creuant el torrent

el camí voreja el torrent