diumenge, 14 de desembre del 2014

MALANYEU, PARET DEL DEVESSÓ, Via ADÉU ESPANYA

Paret del Devessó

13/12/14. Ja hem començat els menjars, sopars, vermuts,...pre Nadalencs. Doncs això, divendres sopar i dissabte a escalar, ufff. Un bon recurs per aquestes ocasions es anar a Malanyeu, poca aproximació, roca amb denominació d’origen i sol. Avui doncs ben acompanyat amb el Jesús i el Pep ens hi arribem. Bé quan arribem el sol encara està fent mandra i el paisatge està força gebrat....Ben tapats i no gaire convençuts anem cap a la paret del Devessó. Un cop a peu de via i mentre ens equipem i comentem la jugada sembla que el sol és va despertant dèbilment.

ressenya
Adéu Espanya és el nom de la via escollida, obra de Joan Baraldes i Toni Alarcón a principi d’enguany. La via té quatre llargs de 30m equipada amb parabolts i ponts de roca. Nosaltres només hem posat un alien carabassa al segon llarg (prescindible), però podem portar un joc d’aliens, algun friend opcional, per completar algun allunyament i 10 cintes exprés. En quant a la dificultat podem deixar-ho amb  5c-, obligat 5b.

El primer llarg va buscant-se pas entre la vegetació per una bona placa vertical i mantinguda, abans d’arribar a la R trobem els passatges més obligats.
El segom surt directe per la placa amb uns passatges de presa petita on cal buscar el passatge, després anem a l’esquerra a buscar una ampla fissura que seguim fins a sortir de nou a la placa i en tendència a la dreta anar a buscar la R2.
El tercer llarg és una passada, pugem per una placa “gruyere” i després seguim per una mena d’esperó fins a la R3.
El quart llarg és més rebuscat, pugem per un esperó i anem a l’esquerra haurem de flanquejar una placa a l’esquerra, si trobem bé les preses cap problema, sinó ens pot semblar més difícil. Seguim pujant per un díedre (atenció a la roca) fins al cim R4.
El descens és millor seguir la carena fins a trobar els ràpels de la via Espirimountain amb tres ràpels de 30m.
En resum una bona via què té tots els ingredients per a convertir-se en una clàssica.
Per: Jesús Carruesco, Pep García i Joan Asín.

gèlida aproximación

primer llarg des de la R1

inici del segon llarg

placa "gruyere" al tercer llarg

el Jesús gaudint del tercer llarg

FOTOPARET

FOTOSOUVENIR

Ei, Joan,
Me'n alegro que us hagi agradat la via !!
Ara toca la via independència a veure si també us agrada.
Salut i a escalar

Joan l'intenció era fer-la, vam ràpelar per la via independència, però anant tres va guanyar l'opció d'anar a dinar a Ca L'Anglada. Continuarà, a veure la propera visita.

Bona via aquesta, veig que anàves amb ressaca eh ! que tants pocs metres no és normal hahaha

Si Jaume en aquestes fesyes s'hem de moderar, je,je