dilluns, 18 d’abril del 2016

SERRA DE BUSA (PRESÓ) Via SHANGRI-LÀ

16/04/16. La serra de Busa, un racó bucòlic del Solsonès on no trobarem aglomeració d’escaladors. Un conglomerat amb D.O. pròpia que cal digerir tranquil·lament. La guia  d’escalades del Solsonès (Josep Mª Cases) classifica la via Shangri-là com una de les millors de Busa. El passat febrer vam intentar anar a fer-la, però la vam estar buscant en una paret què no era, al final vam repetir la clàssica “Maneras de vivir”. Avui més orientats ens tornen a Busa.
Aproximació: de Solsona agafem la C-26 direcció Berga. Al Km 114 agafem el trencall a Besora, Busa. Quan arribem al Pla de Busa , seguim la pista envoltant la Masia de Cal Rial i passem pel davant de Cal Vila, seguim fins a una petita esplanada on deixem el cotxe.  Seguim una mica el camí direcció al Mirador, trobarem un corriol a l’esquerra, què seguim un bon tram fins a trobar el camí d’Areny què seguim, amb una forta baixada i passar per davant de la paret de la Presó, passat una zona de desploms (cova) ja veurem el marcat esperó. La via comença sobre d’un ressalt (feixa) millor entrar per la dreta. Parabolts visibles.

DADES:
Primera ascensió. 30-12-2003
Per: J. Medina, F. Ruíz, A. Barrera i J. Ribalta.
Equipament: Parabolts i algun espit.
Material: Friends fins el Camalot 3. Hem posat el C2 al primer llarg, tòtem cam verd, alien vermell i C3 al darrer llarg. 12 cintres exprés i alguna baga savinera.
Dificultat: 6a, V+/A0 obligat.

Via molt vertical i mantinguda amb força ambient. El primer llarg ja ens posa a lloc amb uns primers passatges atlètics on haurem de tirar de bons còdols i que serà la constant de tota la via. Al segon i tercer llarg trobem uns passatges de 6a (no obligats). La R3 la fem en un arbre. El darrer llarg és de la vis Kiko va per un díedre-canal on hi han 2  espits a l’inici després haurem de posar algun friend, en aquest llarg haurem de controlar la roca en algun tram puntual.
Una bona via molt recomanable, amb un entorn idíl·lic i tranquil.
El retorn el farem seguint corriols per la carena fins trobar el camí del Mirador què ens portarà fins l’aparcament, seguim-lo cap l’est.
Per: Xavier Samsó i Joan Asín.

al primer llarg
al tram més vertical del segon llarg
a la R2
la R3 és fa en un arbre

darrer llarg
LA PRESÓ

Una via interessant, me l'apunto, a Busa hi vam anar però vam errar el camí i vam fer mes voltes....quan finalemnt vam trobar la paret, ens va costar trobar la via, la Maneras de vivir que és la que volíem fer, vam arribar-hi massa tard i vam girar cua...hi tornaré. Felicitats per la via.

Jaume aquesta via queda en un altre paret, diferent de la sud on hi ha la "maneras de vivir"

Jo hi he anat dos cops, i és de les que més m'han agradat. Fins i tot l'excursió de l'aproximació és molt maca. Enhorabona, que hi ha algun pas picant!!

Els primers passatges ja et posen a lloc. Molt bona ens ha agradat.