diumenge, 5 de juny del 2016

SANT LLORENÇ DE MORUNYS, CINGLE DE L'ESPLUGA - LA CORRIU, Via SANTUARI WICHITA

4/06/16. Avui ens endinsem pel Solsonès en un nou indret (per a nosaltres) on en Joan Vidal ha traçat un nou itinerari. Un lloc tranquil i aïllat com ens agrada, fora de les aglomeracions escalatòries . Per arribar-hi cal anar al Km 39 de la carretera LV4241, podem fer-ho per Berga o per Sant Llorenç de Morunys (Solsona). Agafem el trencall direcció Valls, seguim per carretera asfaltada direcció al Santuari de la Mare de Déu de Puig Aguilar, abans d’arribar-hi haurem d’agafar una pista sense asfaltar a mà dreta (La Torre). La pista està en prou bon estat, però millor anar amb un cotxe alt. Aparquem a La Torre (casa abandonada). Davant tenim les parets i agulles de conglomerat Solsonenc, amb líquens.

L’aproximació és evident pugem per uns prats i busquem les fites què ens portaran pel bosc fins a peu de la Via, en uns 20minuts més o menys.

La via està totalment equipada amb parabolts, portar unes 16 cintes exprés i un estrep (opcional). La dificultat obligada és de V+/Ae i en lliure de 6b+ (segons la ressenya). La roca ha estat sanejada i netejada de liquen (déu n’hi do la feinada), la qualitat és bona, tot i què encarà hi ha algun còdols inquiet.
Els dos primers llargs son els més verticals i mantinguts, a l’entrada de la R1 s’imposa un tram d’Ae. El segon és deixa fer millor tot i què al mig tenim un passatge de placa desplomada on fem un pas d’Ae. El tercer llarg comença per una placa vertical i després anem en flanqueig a la dreta per a anar a buscar l’esperó per on pugem. El quart i cinquè llargs son fàcils per una plac tombada de III i II.
Un tro ens avisa què aviat plourà, així què ens donem pressa per baixar ho fem amb quatre ràpels tres de 30m i un darrer de 60m. Ens ha anat justet, hem pogut arribar al cotxe sense mullar-nos. Quan fem material cauen unes gotes però la cosa no va a més de moment.
En resum una bona proposta pel lloc i la via ben equipada i bona roca.
Suposem què hem fet la segona ascensió?.

Primera ascensió: maig 2016
Per: Joan Vidal
Equipament: Totalment equipada amb parabolts.
Material: 16 cintes exprés i estrep opcional.
Dificultat: 6b+, obligada V+/A.

Per Xavier Samsó i Joan Asín.
R2
R3

Lo Gall ha dit...

te bona pinta la via, no pareu maquines.
felicitas

Salud i roca
lonik

Lo Gall ha dit...
L'autor ha eliminat aquest comentari.

La Serra de Guixers és una joia ! a veure si aquesta tranquil-litat que s'hi respira es manté molts anys. Quan vam anar a fer les vies del Lluís Parcerisa ja ens vam fixar en aquest pany de paret i ens extranyava que no hi hagués cap via, suposàvem que la roca no hi seria bona...però ja es veu que és ben bona com tota la serra, segur que se n'hi obriran mes.

Nik un bon lloc de Lleida de l'est.
Jaume un bon racó què ens va agradar, a veure si tornem a repetir un altre via o.....ja veurem, je.je.

Lo Gall ha dit...

tindrem que anar a tastar-les, el lloc es veu molt bonic.

Saludos.

Lonik

Joan ens poses molta feina. A veure si mhi puc posar aviat. Enhorabona i no pareu