divendres, 12 d’agost del 2016

DENT D'EN ROSSELL. Via LA HISTÒRIA INACABABLE.

7/08/16.  La Dent del Rossell és un bon racó per anar-hi a l’estiu, amb una bona quantitats de vies per triar. Mica en mica hem anat tatxant-ne, avui amb el Josep Santasusana anem a “la història inacabable”.
Com el seu nom indica, sembla què l’obertura va portar el seu temps, això és visible al trobar trams amb espits i altres amb parabolts. La via està totalment equipada, haurem d’escalar però. Trobarem 9 llargs de corda curts què és poden enllaçar, nosaltres hem enllaçat el 3+4, 5+6, el 8 millor fer-la ja què el 9 té un darrer pas obligat de 6a amb mala caiguda i millor assegurar més a prop.
Avui tenim la sort de cara, quan estava al mig del desplom del setè llarg la càmera de fotos ha decidit sortir volant, al trencar-se la corretja,  caient fins a la xarxa metàl·lica a peu de via....quan l’hem trobat estava intacta.
La via ens ha agradat, tret del darrer pas difícil i obligat. Una via més obligada del què semblava a priori.

Primera ascensió: setembre 2013
Per: Patu, Xexu, Aleix C., Josep D.
Equipament:  Totalment equipada amb espits i parabolts.
Material: 15 cintes exprés, 20 si enllacem els dos primers llargs. Portar algun friend, semàfor aliens, algun de mitja, opcional.
Dificultat: 6a+. Obligat V+/A0, el darrer pas 6a.

Aproximació: De Queralbs pugem cap a Fontalva, aparquem on surt el camí de Nuria, el seguim per la variant Delui, fins arribar a l’antic  traçat de les vies del cremallera, seguim i passem el túnel. Un cop passat pugem per uns graons metàl·lics i una corda fixa,  un cop a sobre pugem per una feixa ascendent, de seguida veurem a la dreta un marcat díedre negre per on va la via.

Descens: Sortim a una canal per on pugem, fins què trobem uns corriols que se’n van a la dreta pel bosc, els seguim fins a una torrentera què ens porta de nou a les antigues vies i peu de via. Retornem pel mateix camí de pujada.

Per: Josep Santasusana i Joan Asín.
al primer llarg mantingut V+/6a

inici del segon llarg
segon llarg segueix la mateixa tònica
inici tercer llarg, hem d'anar a la dreta pas curiós, 6a (V+/A0)
arribant a la R3 nostra
inici del nostre quart llarg, 6a+
quart llarg nostre
al cinquè llarg nostre, al desplom a volat la càmera de fotos
buscant la manera de fer el darrer passatge de la via
fent el pas, sense retorn