diumenge, 5 de novembre del 2017

MONTSERRAT. CAJOLETA via CHRISTMAS RACE- MONTGRÒS via TOT EL QUÈ VOLA A LA CASSOLA

3/11/17. Avui toca excursió vertical, m’acullen  la Carmen, la Mireia i el Josep què havien quedat per anar al Montgròs.
Després d’esmorzar i enllestir el pla de la jornada, pugem pel camí dels Francesos fins el coll de Muset, baixem fins el torrent de Migdia i anem a petar a la Cajoleta. La proposta és pujar per la via “Chistmas Race” dels germans Masó què no hem fet cap dels quatre.
Primera ascensió: 26/12/2012
Per: Òscar i Albert Masó.
Equipament: parabolts
Material: 5 bagues exprés, algun friend (opcional).
Dificultat: V
Roca: Conglomerat.
Orientació: est.

La via té tres llargs de corda, el primer comença per una placa vertical de presa petita arribar al primer parabolt és el passatge més difícil de la via, marca V però jo diria què és un V amb “rebava”, després d’un tram vertical iniciem un franqueig a l’esquerra per terreny més ajagut fins a trobar la R1. El segon llarg sortim a l’esquerra i pugem per un sinuós esperó què va perdent verticalitat a mida què anem pujant. El tercer llarg va en flanqueig a l’esquerra a buscar l’aresta on trobarem la R3, llarg net, nosaltres hem pujat per la placa més vertical. De la R3 ens queda una grimpada fins el cim.
Baixem per la vessant nord amb un ràpel de 15m.

Després del ràpel grimpem per l’aresta i pugem fins el últim Plecs del Llibre per seguir per la via “Tot el què vola a la cassola”

Aquesta via és busca l’espai lliure entre altres vies, els dos primers llargs va per últim plec (Plec de la Martina) què no estava obert. Després una desgrimpada ens porta al coll amb el Montgròs. Segueix cap a l’esquerra fugim de l’areta per on va un altre via i al final surt pel tram més vertical.

Primera ascensió: 2010
Per: Joan Vidal, Luis Alfonso.
Equipament: parabolts
Material: 6 bagues exprés, algun friend (opcional).
Dificultat: V+
Roca: Conglomerat.
Orientació: sud.

Primer llarg va pel mig de l’areta el pas més difícil el trobem per entrar a la R1, passatge atlètic.
Segon llarg, segueix l’esperó amb un inici més vertical amb passatges atlètics.
Tercer llarg, és un canvi de reunió amb una desgrimpada per la vessant nord.
Quart llarg, va a buscar l’esperó amb un inici vertical i obligat per anar perdent verticalitat a mida què anem pujant.
Cinquè llarg, hem d’anar pujant en tendència a l’esquerra per terreny fàcil fina a la R6, 60m.
Sisè llarg, anem a buscar un ressalt parabolt visible, per on pugem fins el cim on trobem la R6.

La baixada la fem caminat en direcció est fins trobar el camí què ens porta al torrent del Migdia, vessant sud.

En resum una bona jornada d’excursió vertical amb bona companyia.

Per: Carmen Cama, Mireia, Josep Solé i Joan Asín.

Força metres heu encadenat Joan i companyia. Aquesta dels Masó em falta !

Jaume si la fas queda curta pensa en fer-na un altre