dijous, 4 d’abril del 2019

PUIG DE CABRAFIGA. TOMB DE CABRAFIGA.

3/04/19. Variada excursió circular des de Pratdip. L’itinerari “Tomb de Cabrafiga” està ben senyalitzat amb marques blaves i grogues bàsicament, alguna blava i fites.

Itinerari: Deixem el cotxe a l’entrada de Pratdip, l’excursió comença al punt Km 27,5 de la carretera T-310. El camí guanya ràpidament desnivell, a mitja pujada podem visitar un seguit de coves a mà dreta. Retornem i pugem fins a la carena (pas del gos), seguirem fins el cim de Cabrafiga (614m), bon mirador de l’entorn. Baixem fins el coll dels Meners, passant pel pas del Cabrit. Del coll pugem al Puig de les Mugues (421m).
Retornem al coll i baixem en forta pendent (pedra solta) fins què el camí flanqueja a la dreta, passem pel Castellet de les Mugues (Runes) i seguim fins el Mirador on baixem pel grau de Muguet. Seguim fins a la carretera i passem per un túnel, sota la carretera. Haurem de travessar el torrent (avui sense aigua) i seguir el camí què ens retorna al Poble de Pratdip on hem deixat el cotxe.

Horari efectiu: 3:45/4h.
Desnivell acumulat: +/-600m
Recorregut: 9,5/10 Km.

Per: Marta, Jesús, Antonio, Ramón, Pere, Pep, Alfred, Joan.

alfons ha dit...

Ei Joan! Magnífica excursió, les vistes són fantàstiques i tot l'itinerari és molt maco. Sorpren una excursió així en un lloc tant turístic com la costa daurada. Nosaltres la fem cada estiu des de que la vam descobrir. Felicitats!!

Unknown ha dit...

Companys l'acabi de fer, en solitari, magnífic ruta, tot i conèixer la zona m'ha sorprès gratament, 3h 50m sense parades. Gens recomanable en època de calor, per la llarga exposició al sol.