dimarts, 30 de juliol del 2019

PIC MONT-ROIG 2864m.

24-25/07/19. El Mont-Roig (2864m) és un dels 100 cims comarcals, sostre del Pallars Sobirà,  però queda eclipsat pels tres mils què l’envolten. La seva ascensió és llarga, nosaltres l’hem partit amb dues etapes. La primera anem de les Bordes Cuanca al Refugi del Mont-Roig i la segona fem el cim i baixem fins on hem deixat el cotxe. De Cuanca cal agafar una pista què puja amb força desnivell, l’han arreglat cimentant els passatges més malmesos, podem pujar-hi amb el vehicle fins a l’entrada de la vall on podem aparcar. Sort per què sinó és una pujada i retorn força penós.
L’itinerari segueix la vall, primer a l’ombra entre el bosc. A la sortida del bosc s’ha posat a ploure i ens ha acompanyat fins el refugi. El camí va guanyant altura lentament per la vall fins el tram final què puja de cop, passant per l’estany Lavera abans d’arribar al Refugi Bivac del Mont-Roig. Quan arribem està pler i ens entren els dubtes, al final ens decidim per fer bivac al llac, per sort després d’un altre ruixat ha deixat pas a una nit estelada, tot un espectacle. Amb les primeres llums del matí, esmorzem i ens posem en marxa. El camí està molt ben fitat i no té pèrdua, trobarem algun ressalt vertical on cal trobar el passatge (fites) el seguim fins el coll del Mont-Roig on trobem dues cotes una amb una fita i un altre amb un piló geogràfic. Seguim per l’aresta direcció est fins el cim del Mont-Roig 2864m, on trobem uns passatges en cresta.
El cim és un bon Mirador de l’entorn. A la baixada ens ha acompanyat el sol i ha resultat força anguniosa al final, sort què havíem pogut fer la pista amb el cotxe.

Desnivell 1100m des d’on hem deixat el cotxe, sinó uns 1500m.

Per: Marta Dória, Montse Pueyo, Ramón Samarra, Pep García, José Luis Sancenon, Joan Asín.