dimarts, 30 de juny del 2020

DOLL. Via DESCONFINATS,

29/06/20. Quedem amb el Marc per sortir, amb la proposta de la recent via oberta al Doll què té tots els ingredients, sobre tot la de l’ombra al matí. La via té quatre llargs de corda, amb D.O. Doll equipament auster, amb ponts de roca i algun pitó, on cal treballar-la i anar-la digerint poc a poc. La via encara està molt tendra, però pot convertir-se en una clàssica. Bona via d’aventura, curta, intensa què non et deixa indiferent. Cal portar un bon joc de friends repetint el semàfor d’aliens, el Camalot de 5 si el portes el poses.

Per: Marc Busquets, Joan Asín.

Primera ascenció: 16/06/2020
Per: C.Barri, J. Marmolejo.
Equipament: Ponts de roca i algun pitó.
Material: 14 cintes exprés, joc de friends de l’alien negre/blau al Camalot 5, repetir semàfor d’aliens pot anar bé.
Dificultat: 6a+. V+/A0 a equipar.
Orientació: Oest.
Descens: del final de la via pujar per la zona herbosa fins a trobar un camí transversal què seguirem direcció oest fins a trobar el camí d’aproximació.
Aproximació:  Un cop a l’alt de la Fontllonga, seguim una pista de terra direcció sud fins arribar a unes torres elèctriques on deixem el cotxe. Un camí direcció oest ens porta a una pista secundària i després camí fins a un coll (fites). Baixem per unes grades fins a l’alçada de la feixa (fita), hem d’agafar el corriol direcció a la feixa i  enseguida un altre a l’esquerra què ens porta al peu de la paret.

Primer llarg, placa fins a una cornisa on trobem la R1 (pont de roca i pitó)

Segon llarg, inici contundent per una fissura díedre fins un arbre, sortim a l’esquerra i després anem a buscar la paret de la dreta de la canal (bruta)pugem per placa fins a un pont de roca, anem a l’esquerra i seguim per la canal xemeneia fins a la R2 dos ponts de roca. La segona part del llarg està brut de terra i herba, el pas de cordades el pot deixar millor, ara fa estar atent.

Tercer llarg, Comença per un tram de xemeneia estreta agafar per fora, jo he anat per dins i he tingut què tornar a sortir, un cop superat aquets cim seguim per xemeneia fins a muntar la R3, 1 pitó a refprçar.

Quart llarg, per xemeneia interior, amb un tram molt llis abans d’arribar a la sortida per un forat. R4 en un arbre.

Cinquè llarg, de tràmit, ressalt rocós i zona selvàtica, on cal lluitar amb l’herba fins a un arbre on clareja una mica. Seguim una mica més encara i trobem el camí transversal.

descansant a la R3

inici quart llarg

Enhorabona Joan, amb aquesta via tornes a l'estat previ al confinament.
Per cert el fons negre fa difícil llegir el post.