divendres, 24 de juliol del 2020

COLL ROIG. Via TALL D'OCA.

23/07/20. Quedem amb l’Alfons per anar a Coll Roig, la proposta és la via Tall d’Oca, què ens falta als dos. Aquesta és una via de les difícils, va a la dreta de la via Alicorn i Ullets d’esmeralda a toca d’un gran díedre. És una via exigent què no regala res, el primer llarg és el més senzill per placa què ens deixa a peu del díedre. El segon és el més mantingut comença per uns passatges vertical per entrar a una placa llisa amb assegurances allunyades, Ae/6a (6b) algun allargo pot anar (tramposa/antena), hem d’anar a l’esquerra en un passatge de flanqueig i entrar als canalons, aquí l’Alfons què està de recuperació decideix baixar. Fem la maniobra de substitució i segueixo pels canalons fins a la R2. Fem un canvi de reunió caminant. El tercer llarg és del mateix estil del segon però una mica més humà i amb possibilitat de afegir-hi friends a la fissura. De la R3 hem grimpat uns 15m fins el cim pròpiament dit des d’on podem baixar caminant sense cap problema.

En resum una via curta , exigent què no et deixa indiferent.

Per: Alfons Esterlich, Joan Asín.

Via equipada per Santi Sanz.
Equipament: químics
Material: 14 cintes exprés, joc de friends fins #3, estrep, alguna tramposa opcional.
Orientació: sud, toca l’ombra a primera hora.

Aproximació: del coll roig, seguim el camí cap a l’est fins a trobar una tanca, seguim el camí de l’esquerra i pugem fins a trobar un trencall a la dreta, creuem la tanca i seguim les fites què pugem per una tartera i al final anem a la dreta, fins el peu del díedre.

Descens: En ràpel des de la R3 o caminant pujant fins el cim.

Bona via, enhorabona!
Aquesta la tinc ullada des que vam fer la Ullets d'Esmeralda....