diumenge, 4 d’abril del 2021

FRARES ENCANTATS. LA MONJA. Via GOMA2-NORMAL.

3/04/21. Tenia pendent la via Goma 2 a la Monja i avui ha estat possible d'anar-hi amb el Jesús, Jose Luis i Ramón, què no els hi fa mandra caminar. A les 8:30 ens trobem a Can Maçana. Enfilem cap el Refugi d'Agulles i seguim fins què tenim al davant el decorat de Frares i aprofitem per fer esmorzar. Trobar el peu de via te el seu què. Agafem el trencall amb marques blaves un cop passada la vertical de la Monja. Haurem de deixar el camí i baixar per una canal amb alguna des-grimpada. Un cop a la canal haurem de pujar i anar a la dreta a buscar el peu de via. Amb alguna errada hem pogut arribar a peu de via.

La via Goma 2, té tres llargs de corda, haurem de pujar uns metres fins un collet R en savina. La via esta equipada amb parabolts què allunyen, escalada típica de placa Montserratina amb bona roca.

De la R3 on acaba la via pugem fins el peu de la bola final i flanquegem a la dreta fins el collet nord on muntem la R en un arbre.

El darrer llarg el fem per la via Normal, curt però intents, l'espit què hi havia ja no hi és, així què està neta. Pugem en tendència a la dreta fins una fissura on podem posar-hi un friend, pugem directament per la placa vertical amb bones preses i en tendència a l'esquerra anem a buscar un altre fissura horinzotal on podem posar-hi un altre friend o pont de roca, per protegir un darrer passatge amb presa més petita.

Un cop al cim estem una estona observant les agulles què ens envoltem.

Una combinació molt recomanable.

Per: Jesús Carruesco, Jose Luis Sancenon, Ramón Samarra, Joan Asín.

GOMA 2
Primera ascensió : 1982
Per: J. Marlés, J. Monsonís, L. Alfonso
Equipament: Parabolts distants.

VIA NORMAL
Primera ascensió : 1933
Per: A. Xandri, E. Nonell, I. Quadras.
Equipament: neta.

Material:  5 cintes exprés, joc de friends fins #1.
Orientació: sud. V.N. nord.
Roca: Conglomerat.
Dificultat: V.

Aproximació: De Can Maçana anem fins el Refugi d'Agulles, seguim passem el trencall de Coll de Porc , agafem el proper trencall un cop passat le vertical de la Monja, a l'esquerra fites i marques blaves. Pugem abans d'arribar al dit hem d'agafar una canal a l'esquerra (alguna des-grimpada) fins a l'ampla canal què ens porta a peu de la via de la Monja, una mica d'intuïció.

Descens: Ràpel de 30m per la vessant nord. seguim les marques blaves cap a l'oest fins a trobar la canal del coll de Porc què ens retorna al Refugi i a Can Maçana.

La Normal, per mi, la tirada més bonica

Si Mingo, i sense l'espit queda molt autèntica.