divendres, 7 de maig del 2021

CARRÀNIMA. Via CALMA IN-TENSA

4-5/05/21. A Carrànima a l'esquerra de la via l'Ull de l'elefant, s'intuïeig una línia què amb el Remi vam anar a treure l'entrellat. Han sortit sis llargs de corda, el segon i el sisè de tramit però els altres quatre son treballosos amb escalada combinada,  trams de roca compacta. Una escalada prou exigent, bastant equipada però on haurem de posar-hi flotants. Hem netejat el més gros.

Primera ascensió: maig 2021

Per: Remi Brescó, Joan Asín.

Equipament: Parabolts, pitons i ponts de roca.

Material: 15 cintes, joc de friends fins #3, repetir aliens (gris recomanable), estreps, tascons(opcional).

Dificultat: 6a/A1 obligat.

Orientació: sud.

Com arribar-hi: De Isona anem a la L-511 i agafem el  trencall d’Abella de la Conca, abans d’arribar trobem un marcat revolt de 180º on surt una pista asfaltada de la corba (petit cartell a Bóixols). Anirem seguint sempre els trencalls de l’esquerra fins arribar a les parets, aparcarem en una zona d’escalada esportiva on hi ha una font.

Aproximació evident, cal seguir la pista i pujar directament pel pendent, quan més a prop de la paret millor, 10/15min.

Descens: Del cim seguim l'aresta cap a l'est a buscar els ràpels de la via l'Ull de l'Elefant (50, 30, 40)

Primer llarg, inici per una placa passatge d'A1 i després sota uns blocs anem a l'esquerra i pugem a buscar una placa on podem progresar fins què hem de fer tres passos d'Ae.

Segon llarg, de tràmit per una feixa pugem directament i anem a la dreta fins el peu d'un esperó/placa. R 1 parabolt reforçar amb un friend.

Tercer llarg, sortida atlètica i anem a l'esquerra a buscar una placa on pujarem en tendència a la dreta fins a uns arbres on trobem la R3.

Quart llarg, pugem per una fissura fins què s'acaba i seguim en Ae fins a la R4.

Cinquè llarg, llarg treballós per roca compacta amb artificial, trobarem una sortida obligada de 6a, cal posar un alien gris/vermell per protegir al segon (per recuperar l'estrep), seguim la mateixa tònica fins a entrar a una reprisa anem a l'esquerra a buscar la R5 (cova).

Sisè llarg, sortim a l'esquerra a buscar l'esperó i pugem per un díedre herbós fins el cim R 1 parabolt a reforçar.

CIM

Parce ha dit...

Bona línia. Jo l'any passat (abans de la pandènia) vaig enfilar-me fins la vostra R2 aproximadament entrant més per la dreta. Vaig veure uns parabolts que no sabia d'on venien i vaig baixar-me per no liar-la. Mentre rapelava vaig veure algun pont de roca encara més a la dreta. Crec que tots buscàvem la mateixa sortida. Ara hauré de buscar una altra línia, jeje!

Parce

Lluís els parabolts què vas veure eren d'un projecte del Remi.

Renoi amb la via que heu parit! Enhorabona ! cuanta feina que tinc pendent bufff