dimarts, 8 de juny del 2021

PUNTA CAMARASA. Via CNT.

7/06/21. Camarasa és un bon refugi per aquestes dates amb ombra al matí. Avui anem de recerca a la Punta Camarasa on s'han obert dues vies la Flor d'Agost i la CNT. Les dues amb tarannà d'aventura poc equipades on haurem de fer treballar els flotants de valent. Nosaltres hem escollit la via CNT. Via entretinguda on cal anar digerint-la piano, piano. La via està tendra i trobarem algun tram on cal controlar la roca, sobre tot al segon llarg, després va millora. La via és variada amb un darrer llarg espectacular què per si sol ja val la pena fer-la.

Una via curta, intensa què no et deixa indiferent.

Per: Juan Carlos Sánchez, Joan Asín.

Primera ascensió per: 14/02/2020
Per: Marc Córdoba, Roger Navarro, Ramón Trepat.
Equipament: poc equipada algun parabolt, pitó, bagues arbres. R amb dos parabolts
Material: 14 cintes, friends fins #3, repetir mitjans, tascons, estrep, (antena 1er llarg)
Roca: Calcària
Orientació: oest. Ombra al matí.
Dificultat: 6b+. obligada V+/A1.

Aproximació: Aparcament a l'entrada de la carretera què va a la ,Presa de Camarasa. Caminem uns metres al campament, abans d'arribar, agafem una pista (tanca) i pugem fins el final. Seguim per unes escales i corriols direcció a les Bessones. Pugem per una tartera (fites), fins a trobar la placa amb parabolts del primer llarg, nom picat. 30 minuts.

Descens: En ràpel.  De la R5 anem uns metres a la dreta a buscar el primer ràpel de 25m justs, caminem fins a la R4 on fem un altre ràpel de 25m fins a la R3 i d'aquí un altre de 50m fins a terra.

Primer llarg, placa compacta amb 4 parabolts, del segon al tercer o ha saltat alguna presa o bloc per què allunya molt, hem utilitzat antena, A0/Ae, la sortida V+.
Segon llarg, anem a buscar un marcat díedre què seguim, primer tram vertical amb roca a controlar, trobem un parabolt i un pitó, superat aquest tram seguim per la placa de la dreta fins a la R2. Llarg mantingut en V+, un passatge de 6a- després del pitó.
Tercer llarg, per un marcat díedre vertical amb bones preses, llarg relaxat de IV+.
Quart llarg, sortim directament per una placa fissurada fins a un arbre (arbre) i anem a la dreta, tram amb herbes i pugem directament a la vertical de dos savines (bagues). Seguim fins a la R4.
Fem un canvi de reunió caminant per una feixa, fins el peu d'un fissura què arriba al cim. A l'esquerra.
Cinquè llarg, espectacular fissura neta a equipar. Primer tram amb bones preses V+, fins arribar a un desplom on hem d'anar a la dreta (aquí fem un pas d'A1) i després seguim el díedre desplomat (V+/A0) , sortida atlètica i seguim per grades fins el cim R5 a muntar. També podem anar a la dreta a buscar el Ràpel, però deuen fregar molt les cordes.

Via exigent i entretinguda.

Vies com aquesta et deixen ben satisfet ! Enhorabona !