dijous, 24 de març del 2022

Via: ESPERIT MOHICÀ. PELADET ORIENTAL.

23/03/22. Portem uns dies marcats per la meteolòrogica  aquest dimecres sembla que tenim una finestra que aprofitem per anar al Peladet Oriental. Avui som quatre la Isabel i el Josep van a la via El Forat de la Pera i amb el Xavier anem a la via Esperit Mohicà, vam fer la segona ascensió amb el Manel Benavent ja fa 11 anys, déu n'hi do com passa el temps....

Avui hem fet l'aproximació per la pista de Rúbies, per poder veure bé les parets i fer alguna foto i gaudint d'aquest bucòlic racó del Montsec.

Amb aquests 11 anys la roca ja està sanejada, però algun pitó ja no hi és i al segon llarg han petat dos parabolts i els ornaments que hi havia a la R2 també, pel que haurem de portar un joc de friends fins C2 i tascons. Via amb passatges atlètics, els passos de 6a és poden fer en V+/A0 o algun pas d'Ae.

El dia ha estat frecs amanits amb vent gelat....

Per: Xavier Samsó, Joan Asín.

RESSENYA JOAN VIDAL

Primera ascensió: 22/03/2011.
Per: Joan Vidal.
Equipament: Pràcticament equipada amb parabolts, claus.
Material: 12 cintes exprés, joc de friends fins C2, tascons, estrep opcional.
Dificultat: 6a. obligada V+/A0 o algun pas d'Ae.
Roca: Calcari.
Orientació: sud.

Aproximació: Des de Vilanova de Meia  seguim la carretera L-913, què porta a la Roca dels Arcs, a la proximitat de l’Hostal Roig trobem una pista a mà esquerra amb la indicació de Portell Blanca, l’agafem i la seguim fins el final. La pista està en bon estat, als darrers 100m hi ha una forta baixada, millor deixar el cotxe abans si no anem amb 4x4, pot haver-hi problemes a l’hora de pujar. D’on deixem el cotxe anem a la Portella Blanca i baixem fins a l’alçada de la paret un corriol la ressegueix, la seguim fins a trobar el peu de via fletxa picada i pitó a vista.

També és pot anar per Rúbies.

Descens: Del final de via anem a buscar un corriol què ens porta a la Portella Blanca.

Primer llarg, pugem per terrenys vertical i després s'ajeu fins a la R1.

Segon llarg, vertical i mantingut, pugem en tendència a la dreta per seguir verticalment per franquejar a l'esquerra a buscar un fissura-díedre per on pugem, sortida amb un passatge atlètic. R2 sota d'un sostre.

Tercer llarg, sortim a l'esquerra per sota el sostre a busca una savina, al segon parabolt no hi ha xapa, és pot posar una xapa/cargol si el portem, però s'assegura bé  amb un friend, seguim a l'esquerra i pugem a buscar un passatge desplomat  parabolt, el següent l'han xafat, per terreny més fàcil arribem a la R3.

Quart llarg, sortim en flanqueig a l'esquerra i pugem per una placa a la dreta d'una agulla adossada, pugem verticalment fins que desploma, anem a la dreta fins que podem passar el desplom parabolt, a sobre trobem la R4.

Cinquè llarg, passatge desplomat equipat amb tres parabolt en tendència a l'esquerra, per seguir per una canal-díedre fins a sortir a placa de l'esquerra i arribar al cim.

R2

R4

Enhorabona! quina sort veure el cel blau! vaja dies de nuvolada que portem!! I sí que fa fred sí.