dijous, 31 de març del 2022

Via EVA SOLANS. PARET DEL PELAT. VILANOVA DE MEIÀ.

31/03/22.
Avui anem a tastar la nova via Eva Solans, oberta pel Juan Gutiérrez i el Miguel Angel García, a Paret del Pelat. Els "Juanouers" ja tenim un altre via per anar-hi. Com ens té acostumats la via té un bon traçat, totalment equipada i amb un grau obligat de V+/A0. Trobarem 5 llargs de corda, dos de curts, podem enllaçar algun llarg, però al ser una via curta està bé fer-la durar i fer tots els llargs. La roca és bona amb trams sanejats, tot i que encara està tendra i encara hem trobar alguna pedra juganera. El descens es fa per una curiosa ferrada que complementa l'escalada. De ben segur que aviat estarà sanejada per les repeticions.

Avui no les hem tingut totes, quan hem arribat estava tot emboirat i hem pujat fins a peu de via sense veure la paret, després ha anat esvaint i quan hem arribat a baix ja ha sortit el sol, després però quan estàvem al Bar Cirera ha caigut un fort aiguat.

Per: Alfons Esterlich, Eduard Sánchez, Ramir Aparici, Joan Asín.

RESSENYA JUAN GUTIÉRREZ

Primera ascensió: 5/03/2022.
Per: Juan Gutiérrez, Miguel Angel García.
Equipament: Totalment equipada amb parabolts.
Material: 13 cintes exprés.
Dificultat: 6b. obligada V+/A0
Roca: Calcari
Orientació: sud.

Aproximació: De Vilanova de Meià anem cap a Roca dels Arcs, passada la Font de la Figuereta en el gran revol a 180º agafem la pista a qué surt  a la dreta passem per la font blanca, aviat veiem un camí a l'esquerra amb fites que puja. Aparquem el cotxe uns 100m més endavant. Retrocedim i pugem pel camí seguint les fites quan estem a peu de paret, unes fites a la dreta ens porten a peu de via.

Descens: del cim  caminant cap a l'oest, seguim les fites que baixem per una canal on trobem una ferrada que salva un tram vertical, equipada amb graons, cadenes i cables. Un cop a baix el camí ens porta a peu de via on seguim el camí de l'aproximació, fins el cotxe.

Primer llarg, comença per un ressalt a l'esquerra d'un marcat esperó, pugem uns metres i passem a la dreta a l'esperó tram vertical i mantingut amb preses romes on podem forçar els passatges. Un cop superat l'esperó la dificultat baixa seguim per un tram de roca crostosa/sanejada fins a la R1.

Segon llarg, trobem un ressalt on cal cercar el passatge per entrar en un díedre/canal per on seguim fins a la R2.

Tercer llarg, seguim pel díedre vertical per l'esquerra, per entrar a un forat on uns passatges atlètics donen pas a una placa per arribar a la R3.

Quart llarg, sortim a l'esquerra amb uns passatge atlètics i seguim flanquejant a l'esquerra per la placa fins a la R4.

Cinquè llarg sortim a l'esquerra pugem per uns curiosa placa i entrem en un díedre/canal un cop superat anem a la dreta per seguir per una mantinguda placa, primer verticalment i després en tendència a l'esquerra a buscar un díedre inclinat d'esquerra a dreta de sortida. R5 a muntar en un arbre.

Via Recomanable, amb D.O. Juan Gutiérrez.