dijous, 30 de juny del 2022

Via CORDADA 25. COMA D'ORRI.

29/06/22. A la Coma d'Orri el Marc Cuesta i el José Soler el setembre del 2021 van obrir una nova via què fa bona pinta, avui ens hi arribem amb el Ramir.

L'aproximació és curta una mitja hora i l'hem trobat força bé, però no èrem conscients del sòcol que cal superar per arribar a la R0, així què hem anat cap a l'esquerra i ens hem liat. Tornem a baixar i tornem a pujar, ara sí pugem el sòcol i trobem la via, uff.

Es una via de ressalts, amb una línia encertada que es va buscant-se pas, enllaçant plaques, amb una escalada atlètica i passos de placa exigents. La via està pràcticament equipada, però cal escalar entre assegurances, portar un joc de friends.  Una via exigent que cal digerir "piano" "piano". Recomanable.

Per: Ramir Aparisi, Joan Asín.

ressenya dels aperturistes

Primera ascensió: setembre 2021.

Per: José Soler, Marc Cuesta.

Equipament: Totalment equipada amb parabolts i un pitó.

Material: 12 cintes exprés,  friends de l'alien blau al #2.

Dificultat: 6b+. Obligat 6a/A0

Roca:Gneis

Orientació: sud-oest.

Informació: cordada 25

Aproximació: Aparquem a la corba a l'entrada de la Coma d'Orri, de la carretera de Setcases a Vallter. Pugem per camí de la dreta (miran la Coma d'Orri), creuem el torrent per un pont de fusta, seguim fins a trobar un trencall, fita, a la dreta, que segueix per la dreta del torrent. Quan el camí creua el torrent hem de seguir per la dreta fins a una canal, amb corriol d'aigua per on pugem, torbem alguna fita. Pugem fins a toca la paret, anem a l'esquerra i hem de superar un sòcol, restes sinuoses de pas. 30 minuts.

Descens: De la R7, baixem directament per una canal herbosa a l'est, fort pendent amb herba, baixa amb intüició, hi ha alguna fita testimonial. 30 minuts.

Primer llarg, pugem per una fissura de dreta a esquerra a equipar fins a un desplom que cal superar, passatge atlètic, és pot posar un alien groc, jo he fet un pas d'estrep, però ara coneixent-lo és pot fer. Seguim en tendència a l'esquerra a buscar una placa per on pugem fins a la R1 al cim d'una agulla.

Segon llarg, baixem uns metres i anem a la dreta a buscar una gran placa, pugem a buscar el primer parabolt i anem a la dreta fins una fissura/llastra per on hem de pujar, passatges atlètics 6a+ (6a/A0). Un cop superat anem per terreny més fàcil fins a la R2.

Tercer llarg, per placa tècnica i mantinguda, on cal anar cercant el passatge. Flanqueig a la dreta per entrar a una zona de blocs i herba (cutre) fins a la R3. Cal vigilar amb el fregament.

Quart llarg, sortida de placa contundent 6b+ (A0), seguim per una fissura exigent en tendència a la dreta, un cop superat el primer tram anem a l'esquerra a buscar una placa tècnica que ens porta a la R4.

Cinquè llarg, sortim directament i pugem per un esperó, passatge desplomat 6a (A0) a l'entrada de l'esperó.

Sisè llarg, sortim directament i anem a la dreta, passatges atlètics.

Setè llarg, pugem un primer ressalt i seguim per una aresta horitzontal fins a un coll, R en arbre.

tram "cutre" arribant a la R3

setè llarg

Pablo ha dit...

Ens ha costat trobar l'entrada. L'explico més detallat. Del camí ample que surt a la part alta del revolt de la carretera nem fent uns metres i de seguida trobem un cartell a lesquerra (Coma Orri) que baixa al riu. Creuem per palanca de fusta i marxem a lesquerra, riu avall. El camí va girant per posarse paral.lel a la pared q em de puja. Quan gira tira a munt. Nosaltres em agafat un corriol massa dhora (era el de baixada) fins una tartera. Si arribeu a la tartera creuar a lesquerra i anar passant per costat de paret fins després dun tronc caigut q ens barra el pas i haurem de flanquejar per sota.Si no ens equivoquem i seguim hauríem de desviarnos, bembe a la vertical de la paret en pujada i per un tram de pedres per on deu baixar l'aigua. Ens em de pujar a un sòcol com diu Asín. Jo lhe intentat per roca i lhe vist exposat. Per la dereta, molt a prop de l'arbre caigut es puja per herba i matolls en fort pendent. Una vegada a dalt del sòcol, tocant la pared, flanquejar a esquerra amb cura. I al girar veurem, per fí, el bolt sota el sostret del 1r llarg.

La via: força bona excepte últim llarg d'aresta, totalment prescindible i que no guarda relació, ni nivell ni neteja amb la resta. És pot pujar caminant diagonal esquerra amunt per arribar al collet i baixar per l'herba. Hi han xapes mòbils als dos 1rs llargs. Grau obligat V+. Jo hauria posat una 2a xapa als dos 1rs llargs per evitar pèndul del 2n abans de flanquejar. Material: molt equipada, hem posat 2 friends a inici via (tòtem blau i C1 crec). I al 3r 0'75 i C2. Si porteu tòtems del blau al taronja. Entorn de cine i escalada de moviments guapus. El 6b+ ha sortit. Molt nyaperu.

Jordi ha dit...

Hola Joan i Pablo,

Pablo comentes que els bolts del primer llarg es mouen. Si recordes el mètric els intentaré collar, la tinc pendent properament.
L'aproximació és d'aprox 30 min?