dijous, 20 d’octubre del 2022

Via MANYOS. PRENYADA. MONTSERRAT.

20/10/22. La via Manyos és una de les clàssiques de la Prenyada, encarà que queda eclipsada per la Gómez-Xalmet, que comparteix els dos darrers llargs. Aquesta via ja l'hem fet, però com no està al Bloc ja és una bona excusar per anar-hi. El dia està rúfol i dubtem una mica, però dit i fet, pugem per les escales dels Pobres cap a Sant Benet.

Hem fet la via amb un cert neguit, a cada llarg han caigut unes gotes però què per sort no han anat a més. El primer llarg és un llarg d'artificial entretingut, equipat amb material divers, portar mosquetons prims hi han xapes petites als burins i alguna plaqueta. La resta de la via ja és ràpida de fer.

Via clàssica, recomanable.

Per: Felip Linares, Joan Asín.

Primera ascensió finals anys seixanta.

Per: Troya, Martínez.

Equipament: burins, parabolts, espits, un pitó.

Material: 26 cintes exprés pel primer llarg, 3 plaquetes recuperables, mosquetons prims alguna xapa petita, algun friend pel quart llarg, estreps.

Dificultat: V/A1e.

Orientació: sud-oest.

Roca: Conglomerat.

Aproximació: Pugem fins a Sant Benet, passem al darrera de l'Ermita-Refugi i seguim un caminet, agafem el primer trencall a la dreta i pugem per la canal fins a peu de via.

Descens: Ràpel de 45m per la vessant nord anem a busca el camí de l'Ermita de Sant Salvador al peu de la Trompa de l'Elefant, que ens retorna a Sant Benat.

Primer llarg, entretingut en artificial, equipament variat algun pas llarg.

Segon llarg, sortim a la dreta i pugem per una canal sinuosa a busca una gran pedra marró, seguim verticalment fins el peu del desplom de la Prenyada, R a la dreta.

Tercer llarg, sortim per una cornisa fàcil a la dreta fins a una R i després directament a buscar el desplom on trobem un pitó, seguim en flanqueig ascendent fins a un arbre al díedre on muntem la R3.

Quart llarg, pugem verticalment, nosaltres hem posat un totem groc i un vermell, seguim cap a la esquerra trobem dos parabolts, flanquegem fins a trobar la R al peu d'un esperó.

Cinquè llarg, pugem per l'esperó fins el cim.