diumenge, 13 de novembre del 2022

Via "A LA SOMBRA DE LA SABINA". MASMUT.

10/11/22.  A Masmut  només he estat un cop a l'any 1985 i avui hi tornem 37 anys després. Masmut recorda a Riglos en petit, un racó tranquil i solitari per a gaudir de l'escalada.

Fem dues cordades l'Armando, Ramón i Antoni aniran a la via la Peste i amb la Isabel i el Jaume anem a la via "La sombra de la Sabina".

Via de la factoria Sendero Límite, totalment equipada, però amb trams obligats. La via té dues part la primera amb quatre llargs verticals i atlètics i la segona amb dos llargs per un esperó més ajagut. El primer llarg és contundent i et posa a lloc ràpidament. Aquesta via és una de les més repetides segons sembla.

Recomanable.

Per: Isabel Notivoli, Jaume Galban, Joan Asín.

Primera ascensió: 1-2-3 novembre 2007

Per: Luis Royo, Julio Benedé, Jesús Brau, Carlos Budría.

Equipament: Totalment equipada amb parabolts, pont de roca.

Material: 12 cintes exprés, estrep opcional, nosaltres hem posat un C 0,75 al primer llarg. Portar alguna baga per a canviar ponts de roca.

Dificultat: 6b. Obligat V+/A0-Ae.

Orientació: sud

Roca: conglomerat.

Aproximació: Al mig del poble de Tastavins agafem un carrer a l'esquerra (cartell Roques de Masmut) seguim la pista uns quilòmetres i agafem un trencall a la dreta, direcció "escalades". Aparquem un revol tancat on és veuen les parets. Baixem pel torrent direcció est i agafem el camí de l'esquerra què va resseguint la base de la paret. La via comença en una evident fissura equipada, restes del nom, al mig de la paret.

Descens: Del final de la via pugem cap a l'oest seguint la carena per una torrentera, quan arribem a dalt anem a l'esquerra a buscar el cim on trobem unes fites que ens marquen el camí amb alguna des-grimpada, fins el cotxe.

Primer llarg, segueix una marcada fissura, ampla a l'inici, escalada atlètica amb bones preses, però alguna polida i roma, nosaltres hem posat un C 0,75 a l'inici. 25m, 6a (V+/A0). Llar contundent que et posa al lloc.

Segon llarg, sortim a l'esquerra i pugen per un esperó, per on més tira, amb tres panxes. 25m. 6b (V+/A0).

Tercer llarg, sortim a l'esquerra i trobem un passatge per entrar a un díedre per on pugem. 15m. 6b (V+/A0).

Quart llarg, sortim a l'esquerra per un desplom (6b) o (A0) per entrar a un díedre per on pugem seguim per ell, al mig he fet un pas Ae, seguim per un tram més tranquil fins un ressalt més difícil després per terreny més fàcil arribem a la reunió, a l'esquerra en un gran savina. 30m. 6b (V+/A0).

Cinquè llarg, pugem per un esperó més ajagut amb ressalts. 25m. V.

Sisè llarg, seguim per l'esperó amb roca a controlar al darrer tram. 30m. V.

R1

R3

R4 a "la sombra de la sabina"

sisè llarg, roca a controlar darrer tram

Joan Prunera ha dit...

A la "sobra" de la sabina...?

🤔👍

Bona zona, en que no he escalat mai. Saps si hi ha restriccions aquí?