dilluns, 15 de maig del 2023

Via ANTAGÒNICA. SANT HONORAT.

13/05/23. La trobada del Grup Cavall Bernat, aquest any s'ha fet a Peramola. Pugem el dissabte i mentre esmorzem anem saludant amics i coneguts....i després toca escalar. Al final ens decidim per anar a fer la via Antagònica del Remi Brescó.

El Jordi ens comenta una aproximació anant al començament de la via Iniciàtica, però quan estem arribant ens adonem què anem massa alts, al final desgrimpem fins a la R1 i fem un ràpel fins a peu de via. Està clar què l'aproximació és per la canal de l'esquerra de la via Idíl·lica . Quan estem fent el tercer llarg veiem què el Jordi i el Koki estan fent el quart llarg....ells han agafat la via més a dalt.

La via segueix un evident esperó però discontinuo, un primer llarg contundent seguit per dos fàcils fins un altre ressalt amb dos llargs més. És pot baixar en ràpel per la via o caminant com hem fet nosaltres.

Ens retrobem a la plaça de Peramola on seguim amb el dinar i reconeixement dels nou Cavallistes.

Per: Jordi Quera, Koki Gassiot, Isabel Notivoli, Joan Asín.

Primera ascensió: 2/01/2020.

Per: Remi Brescó

Equipament: Totalment equipada.

Material: 9 cintes exprés, totems (groc, lila, verd), estrep, cinta pànic opcional.

Dificultat: V+/Ae.

Orientació: sud.

Roca: Conglomerat, típic de la zona a controlar en algun punt.

AproximacióDes de Peramola, haurem d'anar al coll de Mú, podem pujar des de can Torrent caminant o en 4x4 per la pista com hem fet avui. Des del coll seguim el camí què flanqueja per sota de les agulles i parets, direcció Sant Honorat, a l'alçada de l'Aresta Idíl.lica, hem de pujar per la canal de l'esquerra fins a peu de via.

Descens: Caminant des del cim flanquegem a la dreta (oest) seguint traces de camí a buscar la baixada de Sant Honorat. 1:15 h. Possible en ràpel per la via.

Primer llarg, pugem per la dreta del primer parabolt i passem a l'esquerra a buscar un segon, pas d'Ae  seguim i trobem un flanqueig aeri a l'esquerra amb bones preses, fins a un altre parabolt, pugem un ressalt i tornem anar en tendència a l'esquerra i pugem directament per un desplom Ae. Les assegurances allarguen, és pot  posar algun totem i una cinta "pànic" pot anar bé. 25m.

Segon llarg, seguim l'esperó fàcil per la dreta fins a un ressalt equipat amb dos parabolts abans d'arribar a la R2. 60m.

Tercer llarg, seguim caminant-grimpant fàcil fins a la R3. 50m.

Quart llarg, fem un pas d'Ae i seguim per la placa vertical però amb bons còdols , passat el tercer parabolt, la dificultat baixa i anem en tendència a l'esquerra a buscar la R4. 50m.

Cinquè llarg, sortim per terreny fàcil fins sota un desplom, seguim pel díedre a la dreta, roca a controlar, fins el cim, R5 en un arbre. 45m.

CIM

Bona activitat ! Va estar be trobar-nos.

Sí Jaume va estar mo etlt bé