dijous, 11 de maig del 2023

Via DURAN LUNA. BARRANC FONDO. SANT LLORENÇ DE MONTGAI.

10/05/23. Avui anem cap a ponent, per evitar les `pluges de tarda (què no han arribat). L'idea és fer dues vies equipades d'en Juan Gutiérrez a la zona de la Formiguera. Primer fem la via DURAN LUNA, al Barranc Fondo.

Una via curta però interessant, amb un primer llarg contundent què t'agafa fred i l'acabes suant, atlètic i mantingut. El segon llarg curt amb passos d'adherència i un  tercer plaent. Una via variada, curta, què no et deixa indiferent. De tornada fem la Cresta Tio María.

Com anem tres el Felip a fet un munt de fotos.

Per: Isabel Notivoli, Felip Linares, Joan Asín.

Indret: Sant Llorenç de Montgai. Barranc Fondo.
Nom Via: Duran Luna.
Primera ascensió: 5/12/2020
Per: David Palau, Juan Gutiérrez.
Orientació: sud-oest
Equipament: Parabolts.
Material: 14 cintes exprés.
Dificultat: 6b. Obligat 6a/A0

Aproximació: Agafem el camí de la Formiguera  i flanquegem tota la paret direcció a l’oest, el camí baixa fins el fons del barranc, trobem algun tram equipat, el camí està senyalitzat accés a la ferrada “Cagate Lorito”.  Passem pel peu de via. Inici en una cova.

Descens: Possible amb ràpel per la via. Caminant, des de la R3 trobarem fites què ens portem cap a l'est, fins a les vies del trem, passem pel pas soterrani, el camí ens porta a l'aparcament.

Primer llarg, difícil i mantingut, comença per una esperó fàcil i seguim verticalment, passatges alètics, 6a, cal escalar entre assegurances si fem A0, després va en tendència a l'esquerra i ens posem a sobre d'un gran bloc, pugem per la placa a l'esquerra d'un díedre primer verticalment i després en flanqueig a l'esquerra fins a un curt díedre què ens deixa a la R1. Dificultat de 6b atlètic, 6a/A0 obligat. 30m.

Segon llarg, curt però millor fer-lo, llarg de placa amb passos d'adherència. 10m.

Tercer llarg, seguim per la placa amb dificultat còmoda fins a un ressalt, on hem d'anar a l'esquerra i pujar per l'esperó fins a la R3, 25m.