diumenge, 17 de desembre del 2023

INTEGRAL MIRANDA FRA GARÍ - VIA ANY DE TRASPÀS. PARET DE LA CODOLOSA OEST. MONTSERRAT.

16/12/23. Ahir vàrem fer el sopar del Centre Excursionista Àliga i avui fem una col·lectiva a Montserrat. S' hem ajuntat una trentena d'amic per escalar a la Zona de Collbató tot recordant temps passats, molts anys i moltes vivències amb aquella espurna què encara batega. La zona de la paret de la Codolosa ha estat la més demanada.

La Isabel Notivoli em va comentar d'unes vies a vessant oest i com som tafaners de mena hi anem.

Hem fet una Integral per aquesta vessant amb una escalada d'aventura tot cercant esperons amb dos canvis caminant per feixes. Trobarem una dificultat mitja de IV/IV+, amb un darrer llarg més exigent V+, no obligat. La via està totalment equipada amb ponts de roca, bagues, pitons i  espits.

Una opció per a fer metres per un terreny poc agraït, bona roca en general.

Per: Gemma Fustegueres, Jesús Carruesco, Joan Asín.

Primera ascensió fa anys.

Per: Antoni Alarcón.

Equipament: Ponts de roca, bagues, pitons, espits i un plom.

Material: 8 cintes exprés, algun friend opcional.

Dificultat: V+ últim llarg (V/A0), resta IV/IV+.

Orientació: sud oest.

Roca: Conglomerat.

Aproximació: De la zona del dipòsit d'aigua a Collbató agafem el camí de les Coves què porta a la paret de la Codolosa, abans d'arribar un corriol puja cap a la vessant  sud oest. La via comença en un esperó a l'esquerra de les vies esportives què hi ha en aquesta zona. Dues bagues vermelles visibles.

Descens: De la última reunió anem cap a la dreta a buscar la drecera de Fra Garí.

Primer llarg, pugem per l'esperó, bona roca, fins a la R1 a la dreta.

Canvi de reunió, seguim una feixa a l'esquerra, R en un arbre.

Segon, tercer, quart llargs, flanquegem uns metres i una primera fletxa ens marca l'itinerari tot seguint un esperó a la dreta. L'esperó el seguim amb tres llargs de corda.

De la quarta reunió anem caminant a l'esquerra fins a la vertical d'una Agulla (Miranda de Fra Garí), hi ha  dos tacs d'espit sense cargol ni plaqueta. Nosaltres hem seguit grimpant fins el peu de la fissura final, muntant una R en una savina. Aquesta opció va bé per assegurar millor el tram més difícil de la via. Pugem per la fissura equipada amb tres espits, V+. R al cim.

FOTOCIM,

VIA ANY DE TRASPÀS

Primera ascensió: 2012

Per: Glòria Llavador, Josep Moragas, Toni Gil.

Equipament: parabolts.

Material: 8 cintes exprés.

Dificultat: V+. Obligat V/A0.

Orientació: sud oest.

Roca: Conglomerat.

Descens: En dos ràpels per la via (25-40) o caminant, seguim uns metres l'esperó de la dreta i anem a buscar la drecera de Fra Garí.

Primer llarg, pugem per una placa vertical amb dos parabolts V+, sortim a una zona ajaguda, seguim fins a una R opcional, al peu d'una placa per on seguim mantingut en el V grau, fins a la R1.

Segon llarg, pugem verticalment i seguim un díedre a la dreta fins a una feixa descendent què ens porta al peu d'una placa. Pugem per les assegurances de l'esquerra (3 parabolt), placa mantinguda amb presa petita V-V+.

G. ha dit...

A l'aventura!
Vaig passar un molt bon dia.

Una bona manera de fer molts metres sense patir i en bona companyia. !