diumenge, 24 de desembre del 2023

Via VINGA VINGA. PARET DE L'ALTAR. MALANYEU.


23/12/23. Aprofitant què el Juan Carlos no ha fet la via Vinga Vinga a la Paret de l'Altar (Malanyeu) hi anem. Aquesta és la gran clàssica d'aquesta paret, una via ben trobada, mantinguda en el cinquè grau amb un tram de V+ al quart llarg de regust a 6a. La via està totalment equipada, nosaltres hem partit el darrer llarg.

Racó tranquil i solitari , a prop i lluny de la concorreguda paret del Devessó

Una clàssica imprescindible d'aquesta paret.

Per: Juan Carlos Sánchez, Joan Asín.



DADES

Primera ascensió: 2008.

Per: Francesc Suñol.

Equipament: Totalment equipada amb parabolts del 8 i un pitó, reunions del 10.

Material: 10 cintes exprés i estrep, 20 cintes si fem el darrer llarg sense partir.

Dificultat: V+/Ae.

Orientació: sud.

Roca: Calcari.

Aproximació: Abans d’arribar a Malanyeu trobem una pista a mà esquerra. La seguim fins arribar a l’alçada de les parets, trobarem un bon lloc per aparcar a la dreta. Retornem uns metres i pugem pel bosc, trobarem alguna fita, fins a peu de la via.

Descens: Per la via en quatre ràpels.

Primer llarg, per placa mantinguda en el V grau.

Segon llarg, seguim per la placa i quan s'acaba anem a la dreta a buscar un altre placa què ens porta a la R2.

Tercer llarg, canvi de reunió per una feixa caminant/grimpant.

Quart llarg, placa mantinguda en el V grau amb un tram al mig de V+ amb regust de 6a. R en una gran savina.

Cinquè llarg, placa en Ae fins a la R5.

El quart i cinquè llarg, originalment el fa seguit, en aquest cas caldran 20 cintes exprés.

primer llarg



segon llarg



quart llarg




cinquè llarg


FOTOCIM


2 comentaris:

Joan Baraldes ha dit...

Bona ressenya Joan,
Quan la vàrem fer nosaltres sortíem fàcilment per dalt a trobar el corriol de baixada fins la pista que porta al pàrquing´
Salut i a escalar

Tapa ha dit...

Hola. Ahir vam fer la vinga vinga, la via ens va agradar, i la tranquilitat de la zona encara més. Vam deixar l'últim llarg pendent doncs el temps es va girar i la boira ens va fer girar cua desde la R4. Voliem sortir caminant per dalt, a la proxima provarem. Voliem però comentar un parell d'observacions. La soca de la R4 esta bastant malament. Vam deixar una baga i mallon nous perque els cordinos estan prou vells, però tota la soca es mou al fer una mica de força, caldria fer algun reforç adicional si es vol asegurar o rapelar d'aquesta reunió. A més, hi han restes d'un desprendiment important just a la vertical de la R2, entre les dues plaques, per on no es puja. Així, la.primera placa está plena de sorra i al rapelar desde la R2 en va baixar molta més, cosa que ens fa pensar que ha sigut recent. A la foto del segon llarg d'aquesta ressenya es veu tot el que ha caigut, i una sabina que es veu bé ara esta bastant trinxada. Esperem que ajudi a futures cordades!