dijous, 18 de gener del 2024

Via IVAN. TIMBALER DEL BRUC. MONTSERRAT.

17/01/24. Avui les prediccions meteorològiques no son bones, ens refugiem a Montserrat. Com el Felip i el Ramir no han fet la via IVAN al Timbaler del Bruc anem a fer-la.  La via Ivan és una via variada, amb cinc llargs de corda. Els dos primers per fissura-díedre amb escalada atlètica, un canvi de reunió per seguir per una exigent placa amb assegurances distants on cal escalar, el darrer llarg per una fissura díedre en A1 a l'inici, hi ha un parabolt sense plaqueta (portar algun invent). La via està pràcticament equipada però caldrà portar algun friend pels dos primers llargs.

Dia desagradable, ennuvolat amb vent i algun plugim...quan hem arribat al cotxe el sol ha guanyat la partida.

Una via curta, intensa què no et deixa indiferent. Recomanable.

Per: Ramir Aparisi, Felip Linares, Joan Asín.

Primera ascensió: 1991

Per: Jordi Martínez, Enric Poblet.

Re-equipada 2009 per Jordi Martínez.

Equipament: parabolts, pitons, un tac i algun  burí vell.

Material: 12 cintes exprés, friends fins C 0,75, estrep, falta una plaqueta de parabolt al darrer llarg, porta algun invent per escanyar l'espàrrec.

Dificultat: 6b/A1. Obligat 6a/A,1 amb cinta pànic V+/A1.

Orientació: sud.

Roca: Conglomerat, a controlar en un tram de díedre al primer llarg.

Aproximació: Hem d'anar a buscar la pista i el camí del vermell del Xincarró, què passa per sota del Timbaler del Bruc, en aquest punt un corriol ens porta a peu de via, burí.

Descens: caminant primer direcció nord a buscar un corriol a la vessant oest què seguim fins a trobar la pista d'accès.

Primer llarg, pugem un ressalt i seguim per una bavaresa, amb un passatge de V+ per agafar el primer parabolt, després seguim per una fissura/díedre amb roca a controlar a la part esquerra, seguim fins a la R1. 20m. V amb un passatge V+.

Segon llarg, sortim a la dreta i seguim un díedre, primer amb Bavaresa i després en díedre, passem a l'esquerra per un desplom , hem de posar un totem groc, un cop superat anem flanquegem a l'esquerra i pugem per una placa vertical on cal trobar el passatge, després s'ajeu abans d'arribar a la R2. 30m. V,V+, 6a+ (V+/A0), V/V+.

Tercer llarg, sortim flanquejant a l'esquerra parabolt, pugem una mica i anem a l'esquerra a buscar una canal, terrosa, baixem fins a un arbre on muntem la R3. 10m. IV,III.

Quart llarg, pugem per l'arbre i passem a la paret on hi ha una reunió, flanqueig a l'esquerra delicat amb passatges fins, arribat a un parabolt en lleugera tendència a l'esquerra anem a buscar l'esperó per on pugem, les assegurances allarguem, a partir d'una fissura la dificultat baixa un pel i és deixar fer millor fins a la R3. 30m. V/V+, 6b (6a/Ae), 6a,V. Una cinta Pànic pot ajudar a xapar millor.

Cinquè llarg, flanqueig a la dreta a buscar una fissura/díedre amb un primer tram amb A1/Ae, trobem un parabolt sense xapa (portar algun invent), sortim en lliure fins a la R5. 20m. V, A1-Ae, V,IV.

foto Juli Lladó

el Juli a l'aresta Bruc del Timbaler del Bruc

foto Juli Lladó

Felicitats ! Una via on no regalen res ! La recordo potent i obligada i amb fred no dic res.