dijous, 15 de febrer del 2024

Via: REDRUM. CAP DEL RAS. MONTSEC D'ÀGER.

14/02/24. L'Eric em va comentar què volia re-equipar la via Redrum, una trucada ho confirma, així què avui li fem una visita. La via REDRUM, és una de les clàssiques del Montsec d'Àger imprescindible. La via estava equipada amb spits i pitons, ara s'han canviat els espits per parabolts del 10 i de 12 a les reunions, amb algun afegit, mantenint els pitons. La via ha quedat totalment equipada, anirà bé portar Totems fins el lila o similars. La dificultat obligada és de V+/Ae. L'equipament permet forçar el lliure segons el nostre grau.

Molt Recomanable.

Per: Felip Linares, Ramir Aparisi, Joan Asín.

Primera ascensió: 1994

Per: Eric Promio, Jorge Cid, Quique Couso.

Re-equipada: 30/11/2023.

Per: Eric Promio, Jorge Cid, Miguel Romans.

Equipament: Parbolts i pitons.

Material: 16 cintes exprés, estrep, Totems fins lila o similar.

Dificultat: 6a+/Ae. Obligat V+/Ae.

Orientació: sud.

Aproximació: D'Àger pugem cap el coll d'Àger i agafem la pista què flanqueja la base de les parets. Aparquem a la vertical de la paret.  Un marcat camí ens porta a peu de via, amb 20-30 minuts en forta pujada.

Descens: Del cim anem cap a l'oest a buscar un coll, hem d'anar per la carena, abans del coll, trobem una fita què ens marca el punt on hem d'accedir a una feixa (fitada) què va paral·lela a la carena, només cal seguir les fites què ens porten a la gran canal i a la pista. 1hora més o menys.

Per arribar a peu de via haurem de grimpar un ressalt (III).

Primer llarg, mantingut i vertical, pugem per una fissura i anem en tendència a la dreta fins a sota d'un sostre, pugem verticalment i flanquegem a la dreta a busca la R1. escalada atlètica i mantinguda (V+/A0).

Segon llarg, sortim a l'esquerra, passatges atlètics en tendència a la dreta, seguim per un díedre, on trobem un passatge de V+, seguim fins a la R2.

Tercer llarg, llarg fotogènic porta càmera, espectacular flanqueig de V, a la dreta. Seguim verticalment fins a la R3.

Quart llarg, sortim a l'esquera per una placa en adherència mantinguda, a buscar un díedre on trobem uns passatges en bavaresa, seguim per terreny més amable a buscar un esperó/placa què ens porta a la R4, amb roca a controlar en algun tram.

Cinquè llarg, sortim a l'esquerra per la placa, trobarem uns passatges atlètics, la dificultat baixa i seguim fins a la R5.

Sisè llarg, per terreny fàcil, pugem per un ressalt i seguim en tendència a la dreta fins el peu de la paret on trobem la R6, R picada.

Setè llarg, placa mantinguda en la V/V+.

Vuitè llarg, sortida en Ae i després per un díedre 6a/A0, després la dificultat baixa (V) abans d'arribar a la R8.

Novè llarg, pugem per la placa un passatge atlètic (pont de roca) ens deixa a una feixa, traspassem i pugem per una placa (millor per un arbre a l'esquerra) seguim fins a una gran llastre passatges atlètics seguim i sortim per una placa a la dreta en adherència. 6a+ o V+/A0.

setè llarg

vuitè llarg

novè llarg

ramon ha dit...

Molt bona feina, moltes gracies. A veure si aviat tornem a pasar per la REDRUM que es una via molt maca..