dissabte, 26 d’octubre del 2024

Aresta G.E.R. ROC DE PONENT. VALL DE CASTELLFOLLIT.

24/10/24.  Avui anem a l'Aresta G.E.R. què el Jaume la té pendent. L'Aresta G.E.R. és la gran clàssica del Roc de Ponent, un via què cal fer de tant en tant. Una escalada en Granit, amb díedre i escalada atlètica on trobarem algun clau al primer i segon llarg. Haurem d'auto-assegurar-se amb flotants.

Una clàssica imprescindible.

Per: Isabel Notivoli, Jaume Galban, Joan Asín.

Primera ascensió: anys 70.

Per: Toset, Blanchat.

Equipament: pitons al primer i segon llarg, 1 espit al tercer.

Material: 10 cintes exprés, joc de friends fins C3, tascons, bagues per a savines.

Dificultat: 5b atlètic.

Orientació: oest.

Roca: Granit.

Aproximació: Hem d'anar a l'Esplugues de Francolí, sortint del poble anem a l'esquerra, Monestir de Poblet, passada l'entrada agafem una carretera a la dreta, direcció Prades. Al Km 6,7 trobem una creu de fusta a l'esquerra, agafem la pista què puja per la vall de Castellfollit. Un cop passada l'àrea de Picnic seguim fins a l'alçada de la Roc de Ponent, on trobem un aparcament (6). Seguim l'itinerari geològic (marcat), quan arribem a l'alçada d'una pedrera, hem d'agafar un corriol a la dreta què ens porta a la tartera. La remuntem fins a trobar el peu de via. Nom picat.

Descens. Del Cim seguim l'aresta cap a l'est fins a un coll, baixem per la canal/tartera a la dreta, què ens porta a peu de via on retornarem pel camí de l'aproximació.

Primer llarg, pugem per un díedre amb passatges atlètics, fins a un balcó, anem a l'esquerra a buscar un díedre (fissura) 2 pitons, un cop superat anem a la dreta a buscar una terrassa R en un arbre.

Segon llarg, seguim amb escalada atlètica pel díedre, al final hem de superar un ressalt i anar a la esquerra ( aeri i preses  romes), flanquegem fins a un Arbre on muntem la R2.

Tercer llarg, retornem uns metres i pugem en diagonal fins a l'esperó (espit), superem un ressalt, passatges d'adherència. Pugem per l'aresta fins a un arbre on muntem la R3.

Quart llarg, pugem per l'aresta/díedre passem un arbre, seguim i anem a l'esquerra a buscar un arbre on muntem la R4.

Cinquè llarg, pugem verticalment per un díedre, passatges atlètics, seguim uns metres i muntem R en un pitó i friend abandonat. Llarg curt.

Sisè llarg, sortim a la dreta per un díedre i seguim per les plaques ajagudes, trams d'adherències, sortim a l'aresta cimera on muntem a la R6.