dimarts, 4 de febrer del 2020

OMAN 1. TORRE EST AL-HAMRA. Via EN ATTENDANT LES LENTS.

4/02/20. El diumenge 2 de febrer ens trobem a la terminal 1 de l’aeroport del Prat, per començar una nova aventura a Oman. Som 7, Remi Brescó, Luis Alfonso(Luichy), Santi Gracía, Paco Aranda, Víctor Sans (Lo Salla), Javier Gonzàlez (Pitxi) i Joan Asín. El Luichy va estar-hi l’any passat i ja porta una llista de llocs a visitar. El pla és repetir alguna via i sobre tot obrir-ne de noves, portem 400 parabolts i què hem pogut esca-queixar gràcies a un empleat “enrotllat”, tot i així hem hagut de corre per agafar l’avió.

El viatge és llarg de Barcelona a Amsterdam, on sortim amb dues hores de retard cap a Oman fent una escala tècnica a Aràbia Saudit (sense baixar de l’avió) i finalment Muskat (capital d’Oman). Lloguem 2 4x4 i fem nit en un Hotel.

El 3 de febrer  després d’esmorzar comprem menjar, fogonet, etc...i posem rumb cap a Al Hamra on fem bivac.

El dia 4 l’idea és repetir vies per entrar en contacte amb la roca. Ens repartim en tres cordades i amb el Remi anem a fer la via “En attendant les lents” a la Torre Est de Al-Hamra, les altres dues cordades vam a la Torre Central.

Anem fins a les darreres cases del poble a peu de les Torres i amb intuïció fem l’aproximació. La nostra via comença en una segona cornisa què després d’una petita errada trobem (alguna fita).

Aquesta via va ser oberta en “solo” per Thierry Renault el 2004 i un anys després va ser equipada per Nathalie Hanriot.

Via sinuosa què va buscant les febleses de paret, amb dos flanquejos aeris amb ambient. La roca és molt bona i l’escalada atlètica, aquest serà el tarannà.

ressenya Luis Alfonso (Luichy)

Primera ascensió: 2004
Per: Thierry Renault
Reequipada el 2005 per Nathalie Hanriot
Equipament: Semi equipada amb parabolts i algun pont de roca.
Material: joc de friends fins #3.
Dificultat: 6a. Obligat V+/A0.
Aproximació: amb intuïció des de les darreres cases del poble, 30-40 minuts.
Descens: Caminant amb des-grimpades per la vessant sud, anant a buscar el coll entre les torres est i central.

La via té 8 llargs de corda, els dos primers van per un esperó, el tercer va per díedre a la dreta de l’esperó desplomat, un cop finallitza el díedre pugem per una placa vertical a la dreta (equipada). El quart llarg és en flanqueig. El cinquè comença per díedre atlètic i segueix per placa fins a la R5. El sisè el fem per un díedre amb passatges atlètics per entrar a la R6. Setè llarg en flanqueig aeri a la dreta amb una des-grimpada al mig (V/V+). El vuitè llarg és curt però intens i atlètic díedre i bavaresa a la dreta.

Ja hem fet el primer tast i la cosa promet.

Per: Remi Brescó, Joan Asín.