dimecres, 5 de febrer del 2020

OMAN 2. 1ªTORRE D'ASSAID. Via THOUSAND STARS HOTEL.

5/02/20. De Al-Hamra anem a dormir al peu del impressionant  Jebel Misht  amb les seves parets de més de 1000 metre. Després d’esmorzar anem cap el Jebel d’Assaid, després de varies errades al final trobem el petit poblet. L’arribada va acompanyada d’una punxada de roda d’un dels nostres vehicles. Canviem la roda i ens entra el neguit de la paret, l’idea és obrir avui.

Amb el Remi i el Luichy veiem una línia a la primera Torre d’ Assaid, una curta aproximació ens deixa a peu de via en un sinuós esperó.
La via té set llargs de corda i arriba al cim de la primera Torre. El descens el fem per la vessant est amb un ràpel de 60m. Quan recuperem les corda l’última s’enganxa  i l’hem de deixar? L’abrasiva roca punxen-ca  és un punt a tenir en compte és millor baixar caminant sempre què és pugui o amb ràpels curts. Amb la corda què ens queda fem un altre ràpel de 30m i ja caminant baixem fins el cotxe.

Primera ascensió: 5/02/2020
Per: Remi Brescó, Luis Alfonso, Joan Asín.
Equipament: Semi equipada amb parabolts als passos més difícils.
Material: joc de friends fins #3.
Dificultat: 6a. Obligat V+/A0.
Aproximació: amb intuïció des de la Pista al peu de les Torres.
Descens: Per la vessant oposada. Ràpel de 60m, costa recuperar atenció al recuperar les cordes és poden enganxar. Un segon ràpel de 30m ens deixa en una tartera, hem posat fites què ens retornen al peu de via. Un altre opció recomanable, és fer un ràpel fins el collet entre torres i seguir per la creta (internacional) fins a la cornisa següent on podem seguir-la a l’esquerra fins a trobar una instal·lació de ràpel (50m) i per grades anar en tendència a l’esquerra i trobar el ràpel de 30m i les fites.

Fem dos llargs seguint un sinuós esperó què ens deixa a una cornisa, on podem baixar seguint-la a la dreta. El tercer llarg comença en uns passatges atlètics i segueix per placa fins a la R3. El quart llarg segueix per placa i va un pel a l’esquerra per seguir per un altre placa. Cinquè llarg pugem en tendència a la dreta i passem a l’esquerra (pas atlètic, parabolt) i anem a l’esquerra a buscar un coll. El sisè llarg flanqueja a la dreta a buscar un marcat díedre què porta al cim de la torre, reunió al díedre. El setè llarg és curt i arriba al cim. Trobem un precari ràpel de l’aresta internacional, què canviem per 2 parabolts.

Per: Remi Brescó, Luis Alfonso, Joan Asín.