dilluns, 24 de febrer del 2020

RENTISCLERA DE LA MAÇANA. Via LAIA. CAMARASA.

22/02/20. Després d’uns dies de recuperació del viatge a Oman, anem tornant a la normalitat. Avui amb el Felip anem a la via Laia a la paret de la Rentisclera de la Maçana, una paret pendent de fer-li una visita.

La via Laia sembla què és la més accessible de les què hi han obertes fins ara. La via està totalment equipada amb parabolts i dos pitons. Trobarem quatre llargs de corda (llargs). El primer i tercer son molt mantingut, al segon i quart trobarem trams difícil amb trams més accessibles. Ens ha semblat una via exigent on cal anar-hi amb calma. Amb l’equipament què trobarem i una dosi de “morro” la podem treure, però les assegurances poden  allunyar i un joc de friends fins el 2 i un estrep ens poden anar bé.

El dia ha estat de primavera, tot i què segons les dates ens trobem en el rigorós hivern?. Hem tingut la sorpresa què el cim és força concorregut i fins hi tot arriba una pista. Les vistes des del cim son molt bones. Una nova paret per nosaltres....

Per: Felip Linares, Joan Asín.

Primera ascensió: 2019
Per: J. Bernat, A. Rovira.
Equipament: totalment equipada amb parabolts, 2 pitons, alguna baga en savines.
Material: 16 cintes exprés, joc de friends fins #2 i estrep, ens anirà bé en els llocs on les assegurances allarguen.
Dificultat: 6b, obligada V+/Ae.
Informació: Lo Gall de Ponent.

Aproximació: Un cop passat del darrer túnel de la presa de Camarasa (direcció Tremp) aparquem el cotxe (parking Cova del Tabac). La paret la tenim al davant, retronem uns metres i en el punt què el mur és més baix el soltem. Hem de buscar unes fites què pugen per un esperonet i després seguim direcció cap el peu de paret. Anem a l’esquerra fins a un gran bloc què passem per l’esquerra i una mica més amunt trobem el peu de via. (40minuts).

Descens: Un cop al cim anem cap a l’est per un corriol fins a trobar una pista, la seguim fins a un coll on hi han uns cartell. Agafem el camí què surt a la dreta i què baixa en direcció a les passarel·les del estret de Mu. Un cop hem baixat dues terceres parts trobarem un corriol a ma dreta amb fites què agafem, flanquejant per sobre de la central elèctrica i sortirem a l’aparcament on hem deixat el cotxe.

Primer llarg, de placa equipada amb sortida atlètica per díedre, on cop superat hem d’anar a la dreta a busca le R1, 40m.

De la R1 travessem una gran feixa fins a trobar la paret i muntar reunió.

Segon llarg, comença per un díedre, un tòtem groc ens va bé per arribar a la primera assegurança, després del primer ressalt (6a o V+/A0), seguim per terreny més ajagut fins a una placa per on pugem en tendència a la dreta (6a o V+/A0), després la dificultat baixa i seguim fins a trobar la R2, 45m.

De la R2 fem un canvi de reunió, anem per la feixa a l’esquerra (fites) muntem R al peu d’un díedre.

Tercer llarg, llarg exigent i mantingut segueix un díedre, on podem afegir-hi algun friends quan allarguen les assegurances, al final sortim a la dreta on trobem la R3, 45m. 6a o V+/Ae.

Quart llarg, sortim per un díedre fins a un marcat desplom on passem en tendència a l’esquerra en V+/A0 o 6b , 1 pas d’Ae ens deixa una placa (V mantingt) pugem verticalment primer i després en tendència a l’esquerra fins al cim, aquest tram les assegurances allunyen. El llarg és de 50m o una mica més, la R és munta  en algun arbre del cim.

Una via exigent amb llargs molt llarg, la més accessible de la paret de la Rentisclera de la Maçana.

la placa del primer llarg

inici del segon llarg el Felip passant el 6a

al mantingut tercer llarg

al desplom del quart llarg