diumenge, 9 de febrer del 2020

OMAN 6. 4ªTORRE de NIZWA. Via STREEVANI

9/02/20. Avui deixem el Wadi Tanuf i marxem cap a Nizwa, després d’alguna errada trobem on deixar el cotxe. L’objectiu son les Torres de Nizwa, l’ambient està mandrós, ja és comença a acumular el cansament. Finalment el Luichy proposa una possible línia a la quarta agulla què li comprem juntament amb el Salla. El Remi i el Paco és preen un dia de assumptes propis. A la tarda ens hem de trobar amb el Santi i el Pitxi què és van quedar obrint un “viote” al Jebel Assait.
L’aproximació sembla penosa però al final ha estat millor del què aparentava. Un cop a peu de paret, veiem un sistema de fissures amb possibilitats.
La via  comença per una placa per accedir a una ampla fissura fins a fer-se una xemeneia. Seguim per la xemeneia i sortim a una placa ajaguda on muntem la R2. A l’esquerra sortim per una bavaresa i després per placa vertical amb bones preses la R3 la muntem al peu del darrer ressalt. Aquí hi han dues fissures molt marcades per on van dues vies, però entre les dues el Luichy enfila una placa amb llastres, què s’han sanejat, on cal posar-hi parabolts per manca de fissures, una sortida a l’esquerra ens deixa en un passatge desplomat, un cop superat, per terreny fàcil arribem al cim. La baixada és entretinguda amb des-grimpades per la vessant contraria anant a buscar un coll a l’alçada de la primera torre. La baixada ha resultat penosa amb un sol intens.
Quan arribem a baix el Pitxi i el Santi ja han arribat i estan amb el Remi i el Paco. Descansem i ens hidratem ja tots junts marxem.

Primera ascensió: 9/02/2020
Per: Luis Alfonso, Victor Sans, Joan Asín.
Equipament: Semi equipada amb parabolts i algun pont de roca.
Material: joc de friends fins #4.
Dificultat: 6b+.

Aproximació: Evident des de Nizwa, a la vertical de les torres.

Descens: Des del cim hem d’anar al coll de l’esquerra per baixar per una canal amb des-grimpades seguint fites. Al final de la canal flanquegem a buscar un coll a l’alçada de la primera torre i des d’aquí direcció a Nizwa entre blocs per terreny penós.

Per: Luis Alfonso, Victor Sans, Joan Asín.