dissabte, 6 d’agost del 2011

PIC DE LA SOLANA DE LLAUSET, Via ANTIPARKES

02/08/11. De Gourette fem un canvi de zona i ens desplacem fins Llauset.....Fem nit al Refugi que hi ha abans d'arribar a la presa de Llauset, un entorn feréstec i solitari amb restes d'edificacions abandonades.

Pic de la Solana de Llauset
De l'aparcament de la presa de Llauset on deixem el cotxe seguim caminant, passem un túnel i després seguim una pista que surt a la dreta per agafar un camí (GR10) que ens porta als llacs  d'Angli. Quan arribem al coll seguim unes fites pujant per l'aresta de l'esquerra fins a flanquejar a la dreta per una tartera que ens porta a la feixa on trobarem la R1 parabolts amb xapes grogues. Aquí podem deixar les motxilles. Seguim fins a la tartera de la dreta per un baixem seguint el contrafort fins a posar-nos a la vertical de la R1 i gran placa del tercer llarg.

coll d'Angli amb la tartera d'aproximació. Equipant-se a la R1

ressenya
La via comença amb un primer llarg per una placa ajaguda que va a buscar un marcat esperó per on puja. R1 50m en un bloc.
El segon llarg és un canvi de reunió per la feixa fins el peu d'un marcat díedre, amb una gran placa a sobre. R2 25m.
El tercer llarg comença amb uns passos atlètics pel díedre que dona pas a una gran placa per on puja, fins sota d'un sostre que barra el pas. R3 50m.
El quart llarg surt a la dreta per seguir directament per un marcat esperó fins a la R4 50m.
El cinquè llarg surt per una bavaresa a equipar i seguir per unes plaques ajagudes fins a la R5 45m,  al peu d'una placa fissurada.
El sisè llarg segueix tota la placa fissurada a equipar i un cop superada seguim per l'aresta fins a trobar la R6 a 60m.
La via està equipada amb parabolts, cal portar un joc de friens fins el 3 de Camalot i tascons
Un lloc a tenir en compte, solitari amb una aproximació curta (una hora) en un ambient d'alta muntanya i bones vistes als llacs i muntanyes veïnes.
El descens el fem baixant per una canal fins a trobar la instal·lació d'un ràpel, dos parabols amb anelles, de 50m.
Per Arantxa Cardús, Llorenç Vallès i Joan Asín

placa i esperó del primer llarg

díedre i placa del tercer llarg

al quart llarg

a les plaques ajagudes des prés de la bavaresa del cinquè llarg

per l'aresta arribant a la R6

al cim del Pic de la Solana de Llauset

juan carlos ha dit...

Hola,aprovechando el verano,no paras,el tiempo te a aguantado?