dilluns, 8 d’agost del 2011

SOPEIRA, PIC DE SANT GUCAT, via RAMONA

5/08/11. Les previsions avui no son gaire bones donen núvols i possible puja, com a acomiadem d'aquest cinc dies que portem plegats ens decidim per anar al Pic de Sant Cugat a fer la via Ramona, que pinta prou bé.
Pic de Sant Cugat
 Quan arribem al lloc on aparquem els cotxe, l'aire és fresc i ens fa tapar-se, aquest estiu és força estrany, en un any normal seria un acte de masoquisme escalar el mes d'agost en aquesta paret. Però avui sembla que serà possible.
L'aproximació la fem anant a buscar un pont que passa el riu a l'alçada de l'estació elèctrica que hi ha al peu de paret. Flanquegem a la dreta seguint un camí que estan enxamplant en pujada, quan baixa hem de buscar un corriol que puja cap a la paret, fites i punts vermells, el seguim fins a peu de via on hi ha una fletxa i una R picada a la paret.

itinerari i ressenya d'en Luichy

El primer llarg comença amb una placa vertical i mantinguda fins a un arbre, després la placa s'ajeu fins a la R1 a 35m.
El segon llarg és de tràmit puja per grades herboses fins a una placa que s'adreça abans d'entrar a la R2 35m.
El tercer llarg surt directament per una placa vertical on hi ha un pas de 6b, amb preses de ma però sense peus, ho intento però al final s'imposa un pas d'Ae, l'Antxi i en Llorenç els hi surt. Superada la placa pugem uns metres per una canal de transició a un altre placa vertical i mantinguda que puja directament fins que va flanquejant a l'esquerra fins a un gran bloc separat de la paret on hi ha la R3 40m.
El quart llarg és l'estrella de la via, una gran placa vertical i mantinguda fins a un darrer parabolt d'on un aeri flanqueig a la dreta ens porta a una reprisa trobem la R4 45m.
El cinquè llarg comença per una placa fins assolir una marcada fissura molt agradable de pujar on cal assegurar-la, sortim a l'esquerra per pujar directament per un ressalt, una placa més ajaguda ens deixa al R5 60m.
El darrer llarg de tràmit ens porta a la feixa on acaba la via R6 20m.
El descens el fem seguint la feixa cap a l'esquerra on trobarem caminets, fites i trams equipats fins arribar a la via equipada que ens porta a peu de la paret.
Via equipada on cal portar un joc de friends fins el 3 de Camalot per equipar les fissures.
El temps ens ha respectat tot hi que alguna estona ha sortit un tebi sol que ens recordat que estàvem a l'agost....
Amb aquesta ascensió acaben cinc dies de Kutrevacances que de Kutres  no han tingut res. Arantxa, Llorenç gràcies per a compartir aquests  intensos cinc dies. Cinc de cinc Ufff
Per Arantxa Cardús, Llorenç Vallès i Joan Asín.

l'Antxi al primer llarg

a les grades del segon llarg

a la placa d'entrada de la R3

inici de la gran placa del quart llarg

gran placa el llarg estrella de la via

en Llorenç caminant pel darrer llarg de tràmit

a la feixa on acaba la via

Llorenç ha dit...

molt guapa via! sobretot el de la gran placa!!!je je je! vaig estar de sort! quin llarg més guapo!

Llorenç tu sempre tens sort!!!!!