diumenge, 20 de maig del 2012

TAGHIA 1. PARET DE LES SOURCES, via SENTEUR SAUVAGE

19/05/12.  Aquest dissabte a les 11:30h sortim cap el Marroc una bona colla, som 11 que gràcies a en Ferran ha anat motivant.nos per anar a Taghia i que ha fet d'agència de viatges "low cost".....millor dit minimalista.
Quan arribem a Marrakech ja ens està esperant una furgoneta ben equipada...carai això pinta bé.

Ens porta fins a Azial a fem canvi de furgoneta, ara agafem una de més atrotinada que ens durar per una pista de 60km, passant pel poble de Ait Mehamed. La pista està asfaltada fins arribar al primer coll i després segueix en bon estat, estan fent treballs paer a asfaltar-la, fins a Zaouia.
canvi de furgoneta
A Zaouia passem nit en una gite d'etape, en menys de 12 hores ja estem aquí déu n'hi do.

sopant a Zaouia
El diumenge 20/05/12, després d'esmorzar sortim acompanyats de tres muls i mules cap a Taghia.
sortim cap a Taghia
A diferència de l'any 1979, ara hi ha una camí força marcat i  el tram que abans passava pel riu, han obert un camí a mitja alçada, tipus congost de Montrebei, que facilita el pas. Després del congost , la vall s'obre i ja veiem les parets del Oujdad i Ta Oujdad al fons.

el camí

la val s'obre i ja veiem l'Oujdad al fons
A mig dia ja estem al nostre destí (24h de la sortida de Barcelona). Ràpidament ens entra el neguit d'anar a escalar vist i no vist ja estem tots preparats per anar-hi. En Ramón, Jaume i jo anem de més tranquils, proposo una via que és veu senzilla a la paret de les sources. En Xavi ha vingut amb la panxa espatllada i decideix descansar, l'Esteva també s'apunta a la descoberta.
paret de les sources
La via fa honor al seu nom i ens depara un excursió per la paret enllaçant passatges vertical amb passos atlètics. A la via només hem trobat dos claus a la R2. La resta de reunions és fan sobre arbres, trobarem dues feixes que trenquen la continuïtat. Al segon i darrer llarg trobarem uns passatges de V+.

ressenya
RESSENYA
Primera ascensió: 27/10/09
Per:Marchese Stephanie i Giraudet Xavier.
Equipament: desequipada només hem trobat, 2 pitons a la R2
Material: 10 cintes exprés, joc de friends i bagues per a arbres.
Dificultat. V+
Aproximació:de Taghia anem en direcció al Ta Oujdad i a l'alçada de les Sources, pugem directament pel fort pendent seguint la paret per l'esquerra, fins a trobar un esperó separat de la paret amb dues fissures ben marcades.
Ll 1. Pugem directament per les fissures amb passatges atlètics (IV+), fins superar l'esperó. Seguim per terreny més fàcil direcció a la gran placa, barrada per un sostre.
Ll 2 . Seguim per la placa mantinguda (V+) fins a trobar la R2 (2pitons).
Ll 3. Flanquegem a la dreta per agafar un marcat díedre (IV) per on pugem, fins que baixa la dificultat i muntem la reunió en una feixa. R3 en un arbre.
Ll 4. Llarg de tràmit fàcil (II), en tendència a l'esquerra fins a la base d'un altre marcat díedre. R4 en un arbre.
Ll 5. Seguim pel marcat díedre (IV+). Un cop superat anem a l'esquerra fins a un arbre on muntem la R5.
Ll 6. Nosaltres hem sortit directament pujant per un díedre desplomat (V+), sortim a un feixa i seguim fins el següent ressalt que superem directament (V).
Descens: del final de la via seguim la feixa cap a l'esquerra, trobarem fites que ens porten a la canal de baixada i a Taghia.
Informació: Remi Thivel.
Per: Esteve Bisbal, Jaume Galban, Ramón Prades i Joan Asín

navegant pel segon llarg

la placa del segon llarg

quart llarg canvi de reunió per la feixa

al díedre del cinquè llarg

més díedre

l'Esteve al passatge de V+ del darrer llarg

darrer llarg

en Jaume i Esteve a la R6

ja hem fet el primer tast

Moltes felicitats Joan, deu de ser molt guapo tot això.

molimolano ha dit...

Guai, el primer capítol, tindràs una bona feina per a enllestir-ho tot i a més combinar amb l'actualitat!

Ei Mingo això és un altre mon, hem estat una setmana sense noticies..
Montse hi ha feina i una mica de mandra, s'haurem de posar al dia.