dijous, 3 de desembre del 2015

GARRAF, PLACA DELS QUATRE VENTS

EL PARC NATURAL DEL GARRAF HA PROHIBIT L'ESCALADA EN AQUESTA PARET PER NIDIFICACIÓ. REGULACIÓ ESCALADA

2/12/15. Mini tarda d’hores de llums, escalada a contra rellotge....Avui ens arribem a la Placa dels quatre vents, al Garraf. Per arribar-hi hem anar a les Botigues de Sitges i pujar per la urbanització Rat Penat  direcció al Pic del Martell. Passem l’aparcament del Pic del Martell i seguim fins el coll un cop passada la Penya Ginesta, just al coll aparquem a l’entrada d’una pista amb cadena. Seguim per la pista direcció Oest, passem per una gossera i quan la pista fa un tancat revolt  de 180º agafem un corriol què ens porta al cim de la placa. Podem baixar rapelant o buscant un pas per l’esquerra i desgrimpant.

La placa té uns 20/25m d’altura i és inclinada, feia anys què no hi venia, ara és podent veure quatre vies equipades amb parabolts i químics i altres més clàssiques amb ponts de roca i algun burí/espit.
Nosaltres hem fet un viatge de dreta a esquerra, seguint quatre línies força variades.
-Via placa esperó V-: És la primera què trobem segueix una placa què combinarem amb preses de l’esperó fins el darrer pas desplomat què haurem de superar per arriba a la instal·lació per despenjar-se.
-Via del díedre IV+/V: pugem seguint el marcat díedre, haurem de portar algun friend o tascó per assegurar-se. El darrer passatge superà un desplom/díedre (un espit).
- Via de la Fissura V/V+: pugem per una fissura equipada amb ponts de roca, fins uns passatges finals de placa amb adherència.
- Via del Canaló V/V+: Seguim una línia de parabolts que va per una placa a la dreta d’un canaló. Aquesta via si és va per l’esquerra de les assegurances trobarem uns passatges variats pel canaló. Si anem per la dreta és més de placa i adherència (més difícil).
Aquesta darrera  via ja l’hem fet justeta de llum.
En resum una tarda amb quatre vies variades i d’una dificultat màxima de V+.
Per: Lambert Colas, Antonio Gómez i Joan Asín.

a la via de la placa esperó
a la mateixa via

a la via del díedre

a la via de la fissura

a la via de la placa canaló

Aquestes tardes cada cop són mes curtes, però vosaltres sempre trobeu el raconet hehe aquí no hi he escalat mai, i és que quan baixem cap aquí sempre tinc tirada cap al Pic del Martell i per una tarda ens queda desavinent, molt trànsit....

Jaume aquesta placa dona pel què dona però amb les tardes curtes ens ha anat bé. Feia molts molts anys què no havia tornat.