dimarts, 4 d’octubre del 2016

SARDENYA1. SURTANA, VII PILLAR. Via PAESSE DELLA MERAVIGLIE.

3/10/16. Dissabte a la nit sortíem del Port de Barcelona cap a la illa de Sardenya, amb dues hores de retard, hem tingut una bona travessa marítima de unes 12 hores, fins el Port de Porto Torres. A mitja tarda ja estem al càmping de la Cala Gonone, on muntem el nostre Camp Base, durant la propera setmana.
Després d’esmorzar anem cap la zona de SURTANA, som vuit i ens repartim en dues vies. El Xacó i el Xavi van a la via The Sound of Silence(5c), també van el Joan Brunet i el Josep, però primer s’enfilen a la Hirsche Platz (5c+). Els altres quatre anem a l’esperó de la Paese Delle Meraviglie.

La via té cinc llargs de corda, pràcticament equipada amb parabolts, pitons i ponts de roca, però algun friend ens anirà bé. El primer llarg és mantingut va per placa amb una dificultat de V, nosaltres hem muntat reunió en dos pitons a la dreta, la reunió està a l’esquerra. R1 50m. Sortim directament per un díedre desplomat i anem a la dreta on retrobem la via, seguim les assegurances en tendència a la dreta a buscar l’esperó R2 35m sota del cim d’una agulla. El tercer llarg és el més difícil sortim a la dreta a buscar la placa què ens porta a una fissura desplomada on trobem dos ressalts per nosaltres de V+/A0 (6a). R3 45m. El quart llarg segueix l’esperó de la dreta amb uns primers passos verticals, després va perdem verticalitat a mida què anem pujant, abans d’arribar a la R4 haurem de fer un pas de l’agulla a la paret. R4 20m. El darrer llarg va buscar un marcat díedre. R5 al cim 40m.
El descens el fem caminant/ desgrimpant per terreny càrstic  cap a l’est,  seguint fites què van a buscar una canal què ens retorna al camí de l’aproximació.

Primera ascensió:27/12/1980
Per: Massimo Frezzotti, Olimpia Ioro.
Equipament: Parabolts, pitons i ponts de roca.
Material: 10 cintes exprés, tascons i friends fins el camalot del 2.
Dificultat: 6a, obligat V+/A0.
Aproximació: de Cala Gonone, passem el túnel i anem a l’esquerra direcció Urzulèi i al cap d’uns 100m trobem una carretera a ma dreta què ens porta a Gorropu, fins arribar a un aparcament guardat (6€), Passem un pont i seguim la pista de la dreta fins a trobar un aparcament Tiscali (restes arqueològiques) també podem deixar el cotxe aquí. Seguim un GR fins què veiem la paret a la dreta, agafem un corriol què ens porta al peu de la paret, 45minuts.

La via ens ha agradat força, una bona via pel primer contacte.
Per: Remi Brescó, Joan Pascual, Josep Alcaráz i Joan Asín.

Ei ! quina enveja! ja m'apuntaré tot el que feu que aquestes vacances s'hauran d'imitar.
Tinc molt bon record de la setmana que vam passar a Meteora amb la colla del GAME amb el Remi com a guia.

Es veu molt maca la via!! Ara és una bona època per marxar, si fa bo.... Ho anirem seguint!!