divendres, 4 de novembre del 2016

ÀGER. SERRAT ALT. Via BANCO MALO

3/11/16. Avui toca escalar amb l’Armando Cobo i el Ramón Prades, bon dia per recordar els nostres inicis ja fa més de 40 anys a la STAE. Feia dies què intentàvem quedar, però sempre hi havia un però, fins avui què ha estat possible.
Aquesta via a priori destil·la ambient d’aventura, a la ressenya del Luichy ja avisa “Via lógica y variada que bien merece una segunda oportunidad”. La via té 6 llargs de corda.

ressenya del Luichy
El primer llarg va per l’esperó de l’esquerra de la canal herbosa, trobem dos ressalts i muntem la R1 en un arbre a l’interior de la canal.
El segon agafa una placa a l’esquerra de la canal fins a un arbre per tornar a la canal xemeneia, força herbosa, si pugem en X evitant entrar a la canal resulta més estètic, si anem per dins és brut i desagraït, reunió a l’interior de la canal en un parabolt.
El tercer llarg seguim per la xemeneia ampla en X parabolt a l’esquerra i 2 ponts de roca a la dreta, sortim amb un passatge herbós a una mena de cova, hem d’anar a l’esquerra per una cornisa herbosa, passatge més anguniós què difícil fins a trobar la R3.
El quart llarg és espectacular, per si sol ja val la pena fer la via, comença amb un passatge atlètic marca 6a+, fem un pas d’estrep del parabolt de la reunió i posem un Camalot del 3 una mica alt, si portem un del 4 crec què ens facilitaria més el pas. Després deguim per una fissura i díedre, on podem anar posant flotants al gust. Només trobarem un pont de roca i 1pitó. R4 penjada, 2 prabolts.
El cinquè llarg surt directe per una fissura per anar a buscar l’esperó què el segueix fins a la R5.
De la R5 ja podem sortir per unes grades, però millor fer un canvi de reunió i fer el darrer ressalt, llarg sisè per placa i díedre.

DADES:
Primera ascensió: gener 2013.
Per: Remi Brescó, Luis Alfonso.
Equipament: testimonial, algun pitó, parabolt i ponts de roca.
Material: Joc de friends fins el Camalot del 3, 4 opcional, repetir mitjans per quart llar, i/o tascons, 14 cintes exprés, bagues per savines.
Dificultat: 6a+ a equipar, obligada V+/A0.

Una bona via d’aventura per a escaladors sense manies, què un cop feta podrem dir “doncs no estava tan malament”, amb un quart llarg molt bó. Roca bona en general tret d’algun passatge puntual.