dijous, 30 d’agost del 2018

ÀGER. PARET XURULLA. Vies "ESTRELLA" i "SAN MIGUEL"

29/08/18. Avui tenim ball de prediccions meteorològiques, d’aquelles què et fan dubtar, però al final ens decidim per arriscar. Tot i ser el mes d’agost anem a  Àger per fer dues vies a la Paret Xurulla.

Aquestes vies van a la dreta de la via Super Gossa, per un pany de paret no gaire atractiu, però son d’aquestes vies què més tard o aviat s’acabaran obrint, així què els incansables Remi i  Luichy les obren.

Les vies estan pràcticament equipades però això si, amb alegria, podrem afegir-hi friends i llaçar alguna savina i/o pont de roca. Son dues vies ràpides de fer i de bon combinar.

L’aproximació la podem fer per la canal de baixada del pany central de les parets d’Àger o millor per la dels Puntals, trigarem uns 30minuts +/-.

Anem cinc i fem dues cordades el Josep i el Genís comencen per la via San Miguel i amb el Ramón i Manel ens posem a la via Estrella. Després intercanviem les vies. El dia ha aguantat i les pluges de tarda anunciades no han aparegut, fins i tot ha fet una mica de vent i el sol només s’ha fet sentir a la baixada.

Després anem a fer la cervesa al Bar Torre d’Àger i ens porten una “Estrella” amb copes de “San Miguel”, coincidència/casualitat.

Vies obertes: març 2018
Per: Remi Brescó, Luis Alfonso.
Equipament: pràcticament equipada amb alegria.
Material: 12 cintes exprés,  joc de friends fins el Camalot 3.
Dificultat: Via Estrella V+. San Miguel V.
Orientació: Sud.
Descens: Caminant.

Via Estrella

Primer llarg, comença per unes grades què ens porten a un díedre on trobem un pont de roca un cop superat fem reunió en un pont de roca i una savina.

Segon llarg, segueix un marcat esperó què va guanyant verticalitat, trobarem un tram de V+ al mig.

Tercer llarg, bon llarg de placa on cal navegar al començament.

Quart llarg, curt, pugem per l’esperó fins el cim.

Via San Miguel

Primer llarg, comença per un ressalt vertical amb un passatge atlètic (parabolt visible) un cop superat anem a l’esquerra per terreny fàcil fins el peu d’una gran placa on trobem la R1.

Segon llarg, pugem per la dreta fins a un desplom, flanquegem a l’esquerra i trobem uns passatges verticals i atlètics, des prés anem en tendència a la dreta a buscar un esperó sinuós, tram de placa amb alguna adherència. Després anem a l’esquerra i pugem fins a la R2.

Tercer llarg, seguim per la placa i després en flanqueig a la dreta a buscar un altre placa què ens porta al cim.

La roca és bona o molt bona en general, però cal tenir en compte què està encara tendra i hi ha algun còdol inquiet.

En resum dues vies amb poc ambient, però amb llargs bons sobre tot el segon i tercer de la via Estrella i segon de la San Miguel i de bona combinació.

Per: Josep Estruch, Genís, Ramón Prades, Manel Benavent, Joan Asín.
arribant a la R1 via Estrella

Genís i Josep al segon llarg via San Miguel

FOTOCIM 1

primer llarg San Miguel

FOTOCIM 2

Enhorabona Joan i companyia! es fa extrany escalar a Àger en ple mes d'Agost!!! però enguany el temps és raríssim, avui mateix hem passat fred a la paret una estona...
La colla cada cop es fa mes gran eh?

Si Jaume el temps està mogut, hem pogut escalar força bé gràcies al ventet què feia. Al final haurem d'anar amb autocar de jubilats, je,je.