dimarts, 21 d’agost del 2018

TOUR DU MONT BLANC.

-->
7-14/08/18. El “Tour du Mont Blanc”, és una travessa què fa la volta al massís del Mont Blanc, passant per França, Itàlia i Suïssa. Aquesta cavalcada la podem dissenyar al gust, des de “non stop” a 10 dies més tranquil. L’itinerari està molt bé senyalitzat, no tindrem pèrdua, també trobarem diferents variants algunes més exigents. En el nostre cas hem fet la travessa des de les “Houches” fins a la Tour-Argentiere, en vuit etapes.

7/08/18. Primera etapa Les Houches - Auberge du Truc.
Comencem amb tranquil·litat agafant el telefèric de Bellevue. Baixem una mica i agafem el camí què ens porta al coll de Tricot , el camí va pe bosc tot cercant els punts febles trobarem un pont per passar el torrent de Bionnassay. Bones vistes de les Agulles de Bionnassay. Del coll de Tricot tenim una forta baixada fins als Chalets de Miage, després el camí torna a pujar, poc després arribem al Auberge du Truc (1720m) on passarem la nit, poc després d’arribar ha caigut un bon ruixat. Hem tingut una espectacular posta de sol què hem pogut veure des d’aquest privilegiat mirador.

8/08/18. Segona etapa Auberge du Truc - Refugi Croix du Bonhomme (CAF).
-->
Després d’esmorzar a l’acollidor Auberge du Truc (1720m) comencem baixant fins a Contamines-Montjoie on fem una parada-cafè. Seguim per un camí a prop de la carretera fins què aquesta acaba. Aquí comença una llarga pujada (trobem uns passatges amb neu) què ens portarà fins el coll de Bonhomme (2329m), on arribem amb pluja i què ens acompanyarà fins el refugi. Del coll de Bonhomme agafem una camí ascendent en flanqueig fins el coll de la Croix du Bonhomme on trobem el Refugi del mateix nom (2329m). Segueix caient una bona puja.

9/08/18. Tercera etapa Refugi Croix du Bonhomme – Chalet des Monttets.
Avui fem una etapa curta i l’hem encertat arribem amb puja i no ens deixarà en tota la tarda, ha estat plovent amb força.
-->
Del Refugi Croix du Bonhomme(2329m), baixem fins a Les Chapieux (1554m) (pausa-cafè), seguim per la carretera direcció La Ville des Glaciers poc després trobem un camí que va pel marge dret de la vall el seguim fins el Chalet des Mottets (1870m). Avui hem encertat en fer l’etapa curta.

10/08/18. Quarta etapa Chalet des Monttets – Refugio Monte Bianco (CAI).
Avui deixem França i entrem a Itàlia. Sortim del Chalet des Monttets (1870m) amb boira espessa, sort què el camí està molt ben senyalitzat. Comencem amb forta pujada  fins el coll de la Seigne (2516m), les boires juganeres ens acompanyen fins prop del coll on comencen a esvair-se. Del coll ja veiem les estivacions de l’imponent Mont Blanc ,entre boires, per la seva vessant més austera i exigent.
-->
Del coll comencem el descens cap a la vall passant pel Refugi Elisabetta (2200m), pic després arribem als llacs de Combat i Minge (1970m). En aquest punt agafem un camí què porta al coll d’Arp (2570m), bon mirador del Mont Blanc. Seguim en flanqueig fins el coll de Chécroui (1916m), des d’on tornem a la Vall Veni baixant fins el Refugio Monte Bianco (1700m). Davant del Refugi tenim l’imponent  Agulla Noire (quants records).

11/08/18. Cinquena etapa Refugio Monte Bianco (CAI) – Refugio Bonatti.
Del refugi Monte Bianco seguim la carretera fins a Courmayeur (pausa-Capuchino).
De Courmayeur (1126m) pugem fins el Refugi Bertone (1991m), forta pujada pel bosc.
-->
Del refugi Bertone agafem un camí què segueix una corba de nivell costant +/- 60m, curiós camí. El seguim fins el Refugi Bonatti (2025m). Refugi en memòria de Walter Bonatti on trobarem moltes fotos d’en Bonatti.

12/08/18. Sisena etapa Refugio Bonatti – Hotel Edelweiss (La Fouly).
Avui deixem Itàlia i passem a Suïssa.
--> Del Refugio Bonatti (2025m) seguim amb la mateixa tònica en flanqueig fins el Refugi Elena (2062m) on comença la pujada fins el Gran Coll de Ferret (2537m). Del coll tenim una llarga baixada fins a La Fouly (1600m)  on trobem diferents llocs per passar la nit, nosaltres ho fem a l’Hotel Edelweiss, on tenen dues habitacions comunitàries.

13/08/18. Setena etapa Hotel Edelweiss (La Fouly) – Relais d’Arpette.
-->
De La Fouly (1600m) seguim per un camí pel marge esquerra de la vall fins a Champex (1477m) des d’on pugem al Relai d’Arpette (1627m).

14/08/18. Vuitena etapa Relais d’Arpette – Gîte Le Moulin (Argentière).
Avui és la darrera etapa per nosaltres, una etapa molt llarga d’onze hores amanida amb aigua bona estona.
-->
Sortim de le Relais d’Arpette plovent i amb el dia emboirat, hem escollit la variant més alpina. D’entrada hem de pujar a la Fenêtre d’Arpette (2665m), 1000 metres de desnivell amb algun passatge de tartera on hem de seguir les fites. Quan comencem la baixada, s’obre una finestra i apareix la gelera de Trient (tot un espectacle) què ens acompanyarà fins al Chalet du Glacier (1583m) o fem una parada. Després seguim cap el coll de Balme (2191m) acompanyats per la pluja i què no ens deixarà. El camí guanya tot el desnivell al principi i després segueix un llarg flanqueig cap el coll, amb petites pujades baixades.  Quan arribem al coll anem amb la intenció d’agafar el telecadira de la Tour però arribem tard per 15minuts i hem de baixar fins a la Tour i després fins a Argentière on arribem a les 19:00h just per a sopar i descansar de la llarga jornada.

En resum una travessa molt recomanable amb vistes majestuoses del Massís del Mont Blanc.

Per: Glòria, Montse, Xavier, Manel, Rafel, Raül i Joan.