dimarts, 5 de febrer del 2019

MALANYEU. PARET DE L'ALTAR. Via TRIPLET 2015 (LLIGA,COPA i XAMPIONS)

5/02/19. Anem a Malanyeu i el Josep no ha escalat a la Paret de l’Altar, escollim la via Triplet 2015 (lliga, copa i xampions). El dia és bo però hi han uns núvols què van di-ambulant i per sort no van a més i acabarem tenint un bon dia.
El primer llarg en principi anava per una placa (molt bona) però trepitjava la via Fil d’Or del Joan Rovira i Amadeu Pagès, els aperturistes van variar l’itinerari anant per un díedre-canal a la dreta, jugant amb l’esperó on trobarem passatges amb herba un pel anguniosos. A la placa han quedat els espàrrecs dels parabolts?. Aquest llarg no ha quedat gaire agraït. El  segon és molt curt amb un inici herbós i després una curta placa on cal cercar els moviments. El tercer llarg per mi és el més bo, només trobarem un parabolt i un pont de roca (què no hem vist) cal anar cercant els passatges i a on col·locar els friends. Per fer el quart llarg haurem de pujar pel bosc uns 50m fins a trobar un ressalt on és veuen els parabolts. Aquí la roca és crostosa i encara està tendra. El primer tram està equipat amb parabolts ho podem fer al gust d’Ae a 6a. Sortim per un tram de roca a controlar i anem a l’esquerra pugem uns metres al costat d’una zona herbosa, passem a l’esquerra i pugem  a la vertical d’un parabolt  a sobre trobem la R4.
En resum una via dispar en quan a l’itinerari i a l’equipament, amb un tercer llarg més exigent.

Per. Josep Solé, Joan Asín.

Primera ascensió: 6 de juny 2015
Per: Antoni Alarcón, Joan Baraldes.
Equipament: Bastant equipada amb parabolts i algun pont de roca. Al tercer llarg només hi ha un parabolt i un pont de roca.
Material: 12cintes exprés, joc de friends fins Camalot 3.
Orientació: Sud.

Aproximació: Abans d’arribar a Malanyeu trobem uns pista a ma dreta amb indicació de la Caseta, la seguim fins a una bifurcació agafem la de l’esquerra què baixa. Ja veiem la paret, seguim fins a l’alçada de la via la pista gira a la dreta i trobem un lloc per aparcar. Pugem pel bosc amb intuïció trobarem corriols i alguna fita amb sort amb uns 15 minuts.

Descens: De la R4 fem un ràpel de 20m i baixem caminant pel bosc fins a la R3 fem un ràpel de 45m fins a la R1 i un altre de 40m fins a peu de via.

A la baixada he perdut un anorak , he tornat a pujar però no l'he vist, si algú el troba i el vol tornar ja dirà.

karles ha dit...

La vam fer fa 3 setmanes.
Del L1 trepitjat, deixar els espàrrecs, lleig. A l'Amadeu li van que l'havien desequipat...
Del nou L1, pot ser bo, però més net del que està.
L2 ... transició...
L3 BO.
L4 prescindible. De fet naltros no el vam fer. Caminar per fer Ae fa mandra.

Una via més, què no passaria res si fos una via menys.