dissabte, 1 de juny del 2019

OLVENA. Via FRIXIS.

30/05/19. Portem tres dies de cavalcada per Aragó i avui retornem, però aprofitem per fer una parada a Olvena per fer una darrera escalada d’aquesta sortida. L’aproximació és inexistent, aparquem just al davant de la Paret a la carretera de Barbastro a Graus.
-->
Creuem el pont i ja estem a la paret la via comença a l’esquerra d’un túnel (porta).
La via Frixis és la gran clàssica d’aquesta paret. L’itinerari va cercant pas seguint díedres, amb trams de placa per enllaçar-los on trobarem passatges més obligats i polits, degut al pas de les cordades on s’imposa algun A0. Nosaltres hem fet la via amb sis llargs de corda, enllaçant el dos primers i els dos darrers. Som quatre així què l’Armando i el Ramón aniran davant i amb la Isabel els seguirem.
Un cop acabada la via encara ens queda una bona grimpada per una “ferrada” què ens deixa al mateix cim.
El sol ja comença a “apretar”, però encara l’hem suportat, a la baixada ja s’ha notat de valent.

Per: Isabel Notivoli, Armando Cobo, Ramón Prades, Joan Asín.

-->

Equipament: Semi-equipada amb espits pitons.
Material: 12 cintes exprés, joc complet de Totems o friends fins el Camalot 2.
Dificultat: 6a. Obligada V+/A0.
Orientació: sud.
Descens: Del cim baixem per les escales fins arribar a les primeres cases del poble on trobem unes indicacions a ma dreta què ens porta a un camí què ens retorna al pont i carretera uns 30 minuts.

Primer llarg, pugem per una placa i seguim per un esperó-díedre (trobem un R) seguim per una placa i després en flanqueig a la dreta fins a la R1.

Segon llarg sortim per placa a l’esquerra, per anar a l’esquerra amb uns passos de bavaresa i  seguim per un díedre fins a un sostre on trobem la R2.

Tercer llarg, passatge atlètic per superar el desplom i seguim per un díedre fins a la R3.

Quart llarg, placa vertical per accedir a un díedre què seguim fins el final sortint a l’esquerra per arribar a la R4.

Cinquè llarg, pugem per un marcat díedre on haurem d’equipar-lo, trobarem dos expansions, a la sortida hi ha un passatge atlètic per accedir a unes plaques, més fàcils què ens porten a la R5.

Sisè llarg, nosaltres hem enllaçat dos llargs, primer per esperó-placa i després per una cresta fins un coll on fem la R6.

Després cal seguir per la ferrada fins el cim.

Via RECOMANABLE, clàssica d'OLVENA

a la Ferrada

Enhorabona Joan. Així així a tope, mai saps que et pot fer mal demà. Una abraçada