dimecres, 4 de novembre del 2020

GRONSA SUD, Via "VIA CATALANA"

3/11/20. Aquest dimarts la meteo no és bona, però sembla què als Ports podrem escalar.  Després de l'aventura d'ahir, avui toca relaxar-se. La proposta és la via "Via Catalana" oberta per Llorenç Vallès en solitari. Entrem pels dos primers llargs de la via "Retorno de la inquisición", per plaques ajagudes. De la R2  seguim directament per plaques amb la mateixa tònica fins a la R5. El sisè llarg és el més mantingut i difícil, primer puja vertical i després va flanquejant en tendència a la dreta. Seguim per un díedre-esperó amb passatge atlètic a l'inici. Un llarg més cercant el passatge entre desploms ens deixa sota del ressalt final. El darrer llarg sortim per una cornisa a la dreta fàcil fins a l'aresta, pugem al cim caminant.

Via totalment equipada i bona roca

A la baixada ens hem "liat" fem un ràpel i anem a buscar una canal per on hem baixat un tram i després hem anat a la dreta seguint feixes i des-grimpant amb intuïció, al final ha anat millor del què pensàvem a l'inici. A l'arribar al cotxe a començat a ploviscar.

Per: Isabel Notivoli, Joan Asín

Primera ascensió: 3/11/12 i 15/08/13
Per: Llorenç Vallès en solitari
Equipament: Totalment equipada amb parabolts.
Material: 9 cintes exprés.
Dificultat: V/A0
Roca. Conglomerat
Informació: bloc Kutrescaladors.

primer llarg via retorno de la inquisición