dilluns, 30 de novembre del 2020

SERRA DE SANT JOAN. PUIG D'ESPIES. Via TOSSUDAMENT ALÇATS.

30/11/20.  A la Serra de Sant Joan trobem vies amb un tarannà d'aventura per terrenys amb poca continuïtat, les línies s'obren pas enllaçant els panys més interessants. Avui anem a fer la darrera via oberta en aquest racó, què explora un continuació de la Serra de la dreta. A l'estiu passat vaig fer el primer llarg però la intensa calor ens va fer deixar-ho per un altre dia. Arribem amb fred però el sol guanya la partida i amb un dia esplèndid podem gaudir d'un bon dia d'escalada. Arribats a peu de via la pedra decideix qui comença i li torna a tocar al Felip.

La via manté la D.O. de la Serra, trobarem 6 llargs de corda, equipat amb parabolts els trams més difícil, però caldrà fer anar els flotants. La via és més exigent del què pot semblar, el mantingut primer llarg ja et posa al lloc, haurem d'assegurar-lo amb flotants, nosaltres portàvem repetit els semàfor d'aliens i ha anat bé. Aproximació ràpida i descens caminant pujant al Puig d'espies i anant a buscar la pista de Santa Fe.

Una bona opció d'escalada d'aventura en racó tranquil.

Per: Felip Linares, Joan Asín.

Primera ascensió: començada el febrer del 2016 i acabada el 2019.

Per: Manel Casabella, Núria Martínez.

Equipament: Parabolts i alguna baga en savines.

Material: 15 cintes exprés, joc de friends de l'alien blau al C2, repetir semàfor aliens.

Dificultat: 6a+. Obligada V+/A0.

Orientació: Sud

Informació: lanochedelloro aproximació. lanochedelloro ressenya.

Aproximació: Arribats a Montinessell agafem la pista de Santa Fe, fins a trobar una corba molt tancada (180º) a un Km, aquí comença l'aproximació punt blau i fita. Per aparcar és millor seguir la pista fins a un gran despreniment on podem deixar el cotxe i retrocedir fins a la corba. un camí/corriol fàcil de seguir punts blaus i fites, flanqueja per sota d'un contrafort fins què podem pujar a la dreta d'una canal. Arribats a peu de paret haurem de flanquejar a l'esquerra fins a trobar el peu de via fletxa picada i punt blau.

Descens: de la R6 anem a l'esquerra a buscar una canal per on pugem, grimpem per un esperó fins a la carena, la seguim fins el Puig d'espies. Seguim carenant fins a trobar un filat per on baixem a buscar la pista de Santa Fe i què ens retorna a on hem deixat el cotxe.

Primer llarg, mantingut,  segueix un díedre a equipar fins què desploma, anem a la dreta on trobem uns passatges atlètics per entrar a la R1 assegurats per dos parabolts.

Segon llarg, llarg mantingut per placa, sortim en flanqueig a la dreta tot cercant el passatge fins què pugem directament un tram més vertical, flanqueig delicat a l'esquerra i per terreny més amable per una fissura fins a la R2.

Tercer llarg, sortim per una cornisa a la dreta i pugem directament per un desplom (parabolt) T'has d'agafar a uns blocs/llastres suspitoses però què aguanten, superat aquest passatge anem en tendència a l'esquerra per una placa fins a la R3, llarg curt.

Quart llarg, per placa ajaguda fins a la R4.

Cinquè llarg, superem un ressalt passatge atlètic i després per un terreny de ressalt i herbós fins què una corda fixa què ens ajuda a entrar a la R5.

Sisè llarg, sortim directament i flanquegem a la dreta sota d'un desplom fins què podem el superar, passatge atlètic, anem a l'esquerra i pugem directament fins a la R6.

Reunions equipades per rapelar, menys la R4 i 6.

peu de via

R4

Enhorabona ! ja veig que te l'has de treballar, sembla interessant me l'apunto.

Enhoraboba Joan i companyia. La pista de Sta Fe, és la que va on hi ha la via con ocho basta?

Sí Mingo

Els visas ha dit...

Felicitats !!!.
Veig que no perds pistonada. Caldrà apretar per atrapar-te.
Josep

Els visas ha dit...

Felicitats !!!.
Veig que no perds pistonada. Caldrà apretar per atrapar-te.